Ikea i Starbucks uruchamiają stacje ładowania pojazdów

Ikea we współprac z firmą Electrify America zajmującą się infrastrukturą pojazdów elektrycznych, a Starbucks z Volvo rozpoczęli działania zmierzające do zainstalowania stacji ładowania. Chcą aby stały się bardziej dostępne dla rosnącej amerykańskiej floty samochodów na baterie.

Michael Kobori, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Starbucks, powiedział wydawnictwu Crain’s Detroit Business, że partnerstwo kawowego giganta z Volvo ma na celu uczynienie ładowania pojazdów elektrycznych „tak łatwym, jak zdobycie filiżanki kawy”.

Według planów do końca roku Starbucks wyposaży 15 swoich restauracji w 60 szybkich ładowarek. Wzdłuż 1350-kilometrowej trasy łączącej Denver z Seattle.

Ikea, szwedzki sprzedawca mebli, będzie współpracować z siecią ładowania Electrify America. Chce zbudować szybsze ładowarki w 25 lokalizacjach w 18 stanach.

Sygnał do działania dała Tesla. Producent samochodów elektrycznych Elona Muska, wyprzedził konkurencję, umieszczając swoją sieć Supercharger w pobliżu sieci restauracji i centrów handlowych. Ale ładowarki obsługują tylko pojazdy Tesli, więc zapotrzebowanie innych marek jest spore.

Według Brenta Grubera, dyrektora wykonawczego globalnej firmy motoryzacyjnej zajmującej się badaniami konsumenckimi JD Power, ​​zwiększy to zainteresowanie samochodami elektrycznymi. Kierowcy będą teraz mogli zająć się sobą, czekając, aż ich pojazdy się naładują.

„Właściciele pojazdów elektrycznych nadal wskazują, że potrzebują więcej możliwości do wykorzystania podczas każdej sesji ładowania. Chcą zwiększyć wygodę i wypełnić przestoje” – powiedział.

Czytaj także: Tesla Model S z ładowaniem bezprzewodowym dzięki Plugless