Google ocenzuruje Sklep Play?

Sklep Play to aplikacja, która służy użytkownikom Androida do pobierania aplikacji na smartfony i tablety. Od lat ów market pozwala również na wystawianie opinii dotyczących poszczególnych propozycji w nich występujących. Problem w tym, że wiele z nich to bezzasadny, niekonstruktywny hejt. Dlatego też koncern z Mountain View w najbliższym czasie wprowadzi zmiany w polityce oceniania gier i aplikacji.

Komentarze w Sklepie Play do poprawy!

Sklep Play na każdej karcie produktu – dotyczącej danej gry i aplikacji – umożliwia nam ocenienie jej w skali od 1 do 5 gwiazdek i wpisanie komentarza na temat danej pozycji. Dzięki takiemu rozwiązaniu można na przykład podejmować interakcję z programistami i dawać im do zrozumienia, że pojawiły się jakieś nieprawidłowości w funkcjonowaniu gry lub appki. Niestety użytkownicy chyba nie do końca rozumieją sens takiej funkcji Sklepu Play.

Bardzo często przeglądając komentarze dotyczące aplikacji można odnieść wrażenie, że są one totalnie odklejone od stanu faktycznego będąc w sumie miejscem, w którym użytkownicy wylewają swoje frustracje. Dlatego też koncern z Mountain View szykuje zmiany. Według nowych wytycznych, recenzje aplikacji i gier będą pojawiać się w markecie po 24 godzinach. Przed publikacją przejrzą je moderatorzy, którzy ocenią ich konstruktywność. Oczywiście deweloperzy uzyskają do nich dostęp od ręki.

Czytaj też: iOS 16 i watchOS 9 już dostępne! Co nowego?

No cóż – taki zabieg był potrzebny w Sklepie Play od dawna. Miejmy nadzieję, że Google rozwiąże kwestę komentarzy w satysfakcjonujący sposób. A czy Wy zostawiacie w marketach z aplikacjami komentarze i oceny? Dajcie nam znać!

Grafika tytułowa: Sebastian Bednarek / Unsplash