GM wybrało Android Automotive
W wywiadzie dla agencji Reuters, dyrektor ds. cyfrowych GM Edward Kummer i dyrektor wykonawczy Mike Hichme zapowiedzieli, że koncern wycofa Apple CarPlay i Android Auto z najnowszych pojazdów elektrycznych.
Pierwszym modelem z nowym systemem operacyjnym – Android Automotive – będzie Chevy Blazer EV 2024.
Firma twierdzi, że Android Automotive lepiej sprawdzi się w pojazdach i zapewni lepszą kontrolę nad nimi. Hichme mówi, że nadchodzące technologie wspomagające kierowcę są „ściślej powiązane” z funkcjami nawigacji, a GM nie chce, aby wymagały one używania smartfona.
Android Automotive sukcesywnie poszerza swój rynek odbiorców. Oprócz GM, także BMW, Honda, Polestar, Stellantis, Volvo i VW wdrażają go z aplikacjami Google lub bez.
Platforma nie wyklucza jednak obsługi CarPlay czy Android Auto. GM celowo jednak rezygnuje z tych funkcji. Może jednak zmusić użytkownika do zamontowania telefonu, jeśli istnieje aplikacja lub funkcja, której system informacyjno-rozrywkowy EV nie obsługuje.
Decyzja GM jest skrajnie niekorzystna dla Apple. Jej usługi mogą nie mieć natywnego wsparcia w pojazdach elektrycznych produkowanych przez koncern. Producent iPhone’a opracowuje nową generację CarPlay , która może przejąć cały pulpit nawigacyjny. Podjęcie tej decyzji wyklucza GM z grona potencjalnych klientów Apple.
Jednak według General Motors przyniesie to więcej korzyści użytkownikom ich samochodów. Tak może się stać, choć z pewnością zmiana przyzwyczajeń klientów zajmie sporo czasu.
Czytaj także: ChatGPT w autach General Motors