Elektryczne plany Hondy

Honda ogłosiła, że ​​jej pierwszy nowoczesny samochód elektryczny w USA będzie owocem współpracy z GM.

Pod nowym kierownictwem japoński producent współpracuje z partnerami i samodzielnie realizuje swoją długoterminową strategię dotyczącą pojazdów elektrycznych.

W swoim zakładzie badawczo-rozwojowym w Tochigi w Japonii Honda pracuje nad tym, co jej zdaniem będzie przełomem, który wprowadzi na rynek akumulatory półprzewodnikowe.

„Wiosną 2024 r. uruchomimy linię pilotażową do produkcji. Następnie, jeśli nam się uda, wierzymy, że możemy uruchomić pojazd z baterią półprzewodnikową w drugiej połowie lat 20”. Powiedział serwisowi Ars Technica  Shinji Aoyama, dyrektor zarządzający, Honda Motor Co., Ltd.

Dyrektor generalny i prezes Hondy Toshihiro Mibe dodał, że producent samochodów nie zdecydował, który pojazd jako pierwszy będzie wyposażony w akumulator półprzewodnikowy. Mibe zaznaczył, że firma chciałaby wyposażyć w akumulatory nie tylko samochody, ale także motocykle. Ponadto istnieją bardziej dochodowe finansowo zastosowania: sprzedaż technologii partnerom i innym producentom samochodów. Jednak prawdopodobnie minie dwa do trzech lat, zanim Honda przedstawi swój biznesplan. Ale kiedy technologia będzie gotowa do użycia, Honda z przyjemnością sprzeda ją każdemu.

W swoim zakładzie badawczo-rozwojowym Honda ma nadzieję rozwiązać problem dendrytów za pomocą akumulatorów półprzewodnikowych z włóknami. Dendryty to maleńkie kryształowe kolce, które z czasem tworzą się w anodach litowo-metalowych akumulatorów półprzewodnikowych. Problem polega na tym, że dendryty z czasem przenikają przez elektrolit i powodują zwarcie podczas ładowania, skracając żywotność akumulatora.

Czytaj także: Honda i Sony razem zbudują samochód elektryczny!