Citroën ë-C3 – pierwszy europejski samochód elektryczny w przystępnej cenie!

Wraz z premierą Citroëna C3 czwartej generacji marka rzuca wyzwanie dotychczasowym europejskim standardom projektowania i konstruowania samochodów z segmentu B. W 100% elektryczny ë-C3 oferuje najwyższy w swojej klasie komfort, łatwą obsługę, doskonałe wyposażenie i świetny stosunek jakości do ceny, a przy tym jest produkowany w Europie.

W 100% elektryczny model ë-C3 dumnie stoi na czele czwartej generacji najpopularniejszego samochodu Citroëna, który od premiery pierwszej generacji w 2002 roku sprzedał się w liczbie ponad 5,6 miliona egzemplarzy. C3 jest najpopularniejszym modelem marki i stanowi 29 procent wolumenu sprzedaży Citroëna w Europie. W 2022 roku model C3 zdobył 11 procent całego europejskiego rynku samochodów z segmentu B.

fot. Citroën (William Crozes @ Continental Productions)

Nowy ë-C3 zapowiada nowy rozdział w historii Citroëna. Popularna i odważna marka zmienia się i podejmuje zdecydowane działania na rzecz powszechnej dostępności pojazdów w 100% elektrycznych. Dowodem na to jest pierwszy zaprojektowany i wyprodukowany w Europie w pełni elektryczny hatchback z segmentu B, skierowany do klientów pragnących cieszyć się bezemisyjną mobilnością w uczciwej i przystępnej cenie.

„Oferowanie przystępnych cenowo pojazdów jest od zawsze fundamentem filozofii Citroëna. Jednak oczekiwania klientów wobec pojazdów należących do segmentu B zmieniają się, co jest szczególnie związane ze wzrostem popularności SUV-ów i coraz silniejszym dążeniem do poruszania się pojazdami elektrycznymi w miastach i poza nimi. Sprostanie tym oczekiwaniom stanowi istotne wyzwanie dla europejskich producentów pojazdów. Citroën odważnie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom europejskich klientów i oferuje nowy, w 100% elektryczny model ë-C3: nowoczesny, wyrazisty i komfortowy hatchback z segmentu B, który jest w pełni wyposażony, zaprojektowany na potrzeby rynku europejskiego i wyprodukowany w Europie, a przy tym niezwykle przystępny cenowo – ceny pojazdu z kompletnym wyposażeniem zaczynają się już od 23 300 euro.” – Thierry Koskas, dyrektor generalny Citroëna

Progresywne ograniczniki hydrauliczne

Po raz pierwszy w segmencie samochodów z segmentu „B” Citroën wyposaża w standardzie wszystkie wersje nowego, w 100% elektrycznego modelu ë-C3 w innowacyjne i wyjątkowe zawieszenie Citroën Advanced Comfort®. Progresywne ograniczniki hydrauliczne (Progressive Hydraulic Cushions®), niewidoczne dla kierowcy i pasażerów, zapewniają użytkownikom samochodu wyjątkowy komfort jazdy przywodzący na myśl podróże na latającym dywanie. To rozwiązanie sprawia, że inżynierowie mają większą swobodę w dostrajaniu zawieszenia nowego modelu ë-C3 tak, aby uzyskać wrażenie, że samochód „płynie” podczas jazdy po nierównym podłożu. Zamiast mechanicznych ograniczników w każdym narożniku pojazdu zastosowano dwa ograniczniki w połączeniu z amortyzatorem i sprężyną – jeden odpowiada za kompresję, a drugi za dekompresję, czyli odbicie.

fot. Citroën (William Crozes @ Continental Productions)

Przytulne wnętrze

Przy wysokości 1,57 m nowy model zapewnia pasażerom siedzącym z przodu o 30 mm więcej miejsca nad głową, co przekłada się na wyższą pozycję za kierownicą, dającą większe poczucie kontroli i bezpieczeństwa. Lepsza widoczność przestrzeni wokół pojazdu jest korzystna dla wszystkich i przyczynia się do poprawy nastrojów wśród podróżujących. Wnętrze nowego modelu ë-C3 jest faktycznie niemal pod każdym względem bardziej przestronne niż w przypadku jego poprzednika, pomimo tego, że pojazd jest tylko o 19 mm dłuższy i o 6 mm szerszy. Przestrzeń na łokcie pasażerów z tyłu jest większa o 19 mm, a z przodu o 21 mm od średniej rynkowej, zaś przestrzeń na nogi podróżujących na tylnej kanapie jest najlepsza w swojej klasie i przekracza średnią o co najmniej 20 mm.

Nowy ë-C3 to także łatwe przewożenie różnych ładunków i bagażu. Wyższe wnętrze pojazdu oferuje praktyczne i przemyślane schowki na panelach drzwi, konsoli środkowej i pod środkowym podłokietnikiem, a na konsoli środkowej dostępna jest ładowarka indukcyjna (standard w wersji Max). Wygodna modułowa konstrukcja oparć tylnych siedzeń 60–40 (standard w wersji Max) oraz szerokość między tylnymi nadkolami wynosząca 1015 mm zapewniają możliwość przewożenia większych ładunków, gdy tylko zajdzie taka potrzeba, a pojemny bagażnik o pojemności 310 litrów za tylnymi siedzeniami jest wystarczająco duży, aby pomieścić torby z zakupami.

fot. Citroën (Dave Hill @ Continental Productions)

Easy Electric Life

Silnik o mocy 83 kW (113 KM) i w pełni automatyczna skrzynia biegów zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 11 sekund, natomiast prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Oznacza to, że nowy ë-C3 zapewnia moc i osiągi wystarczające do codziennej jazdy i poruszania się w ruchu ulicznym, zwłaszcza w środowisku miejskim i podmiejskim. Wprowadzona po raz pierwszy przez Stellantis ekonomiczna platforma wykorzystuje akumulator LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności 44 kWh, zapewniający zasięg do 320 km wg WLTP, a funkcja szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW umożliwia przejście od 20 do 80 procent pojemności w 26 minut.

Jednym z priorytetów było uproszczenie procesu zakupowego dla klientów. Na wielu rynkach europejskich nowy Citroën ë-C3 będzie oferowany w przystępnej cenie, przy czym ceny podstawowej wersji You zaczynają się od 110 650 złotych. Warto wspomnieć, że nowy, w 100% elektryczny ë-C3 będzie dostępny dla europejskich klientów w uproszczonej gamie dwóch dobrze wyposażonych wersji – You i Max.

Czytaj też: Odrodzenie marki Lancia postępuje w Europie!

Grafika tytułowa: Citroën (William Crozes @ Continental Productions)