Baidu testuje przejazdy bez kierowcy bezpieczeństwa

Chińska firma technologiczna Baidu poinformowała, że jego robotaxi działające w chińskich dużych miastach są bliskie zdobycia takiej samej popularności, jak tradycyjne usługi przewozowe.

W trzecim kwartale każda z samojezdnych taksówek Baidu wykonała średnio ponad 15 przejazdów dziennie w Pekinie, Szanghaju i Kantonie, powiedział dyrektor generalny Robin Li.

„Według naszej wiedzy liczba ta jest dość zbliżona do średniej dziennej liczby przejazdów w przypadku tradycyjnych usług związanych z przejazdami” – powiedział Li. Nie podał, ile samochodów znajdowało się w każdej lokalnej flocie.

Dla porównania, zgodnie z najnowszymi dostępnymi danymi miejskimi, podróże w aplikacjach do przywoływania przejazdów w Nowym Jorku wynosiły średnio około 12 kursów dziennie we wrześniu.

W Pekinie, Szanghaju i Kantonie Apollo Go Baidu może działać tylko na niektórych obszarach podmiejskich.

Około 12 miesięcy temu Baidu uzyskało zgodę na pobieranie opłat za przejazdy robotaxi w pekińskiej dzielnicy Yizhuang, około pół godziny jazdy od centrum stolicy. Te przejażdżki nadal wymagają obecności w samochodzie tzw. kierowcy bezpieczeństwa.

W tym tygodniu Baidu pochwalił się, że uzyskał zgodę lokalnych władz Pekinu na przetestowanie 10 robotaxi bez obecności ludzkiego personelu na przednim siedzeniu.

Firma podała, że całkowita liczba przejazdów robotaxi w trzecim kwartale wzrosła o ponad 300% w porównaniu z rokiem ubiegłym do ponad 474 000 przejazdów.

Czytaj także: Robotaxi w Las Vegas na razie za darmo