Aito M5 to hybrydowa odpowiedź Huawei na Teslę Model Y

Na razie to skromne przymiarki, ale tempo rozwoju samochodowej dywizji chińskiego producenta robi wrażenie.

Nie minął nawet rok od pierwszych plotek o chęci wejścia Huawei w rosnący błyskawicznie – na całym świecie, ale w ostatnich miesiącach również w ojczyźnie firmy, Chinach – rynek samochodów elektrycznych, a producent zaprezentował już dwa własne samochody – przygotowany z Cyrusem SF5 i najnowszą premierę, będącą w istocie rozwinięciem poprzednika Aito M5. Pierwszy projekt pod szydlem submarki Aito ma jeden konkretny cel – nawiązać rywalizację z bardzo popularną w Chinach Teslą Model Y. 

Co ciekawe, nazwa nowej marki Huawei wzięła nazwę od frazy “Adding intelligence to Auto”, i choć buńczuczne zapewnienia o dodawaniu samochodom inteligencji nowy, naszpikowany technologiami SUV może spełniać, to od Tesli z pewnością będzie odstawał pod jednym względem – w przypadku Aito M5 mamy do czynienia z hybrydą, w której znajdziemy też silnik spalinowy. Dlaczego Chińczycy, którzy polubili Teslę, mieliby wrócić do rozwiązania połowicznego? Producent zachwala m.in moc samochodu z silnikiem 365 kW, rozpędzającego się do 100 km/h w 4,4 sekundy, a także zasięg 1242 km na jednym ładowaniu. 

Tym, co ma wyróżniać samochód jest też zintegrowanie z systemem HarmonyOS. Samochód trafi do sprzedaży w Chinach na wiosnę 2022 roku, a rok później mamy doczekać się premiery kolejnego modelu Aito – ciekawe, czy tym razem będącego już prawdziwym elektrykiem. 

Fot: Huawei