Jedyna taka Alfa Romeo
Alfa Romeo i Zagato wskrzeszają klasyczny projekt z wczesnych lat 90. Jedyna w swoim rodzaju Alfa Romeo SWB Zagato to wspaniały powrót do jednego z najmodniejszych samochodów lat 90.
Aby go stworzyć, Zagato wziął Alfę Romeo Giulia Quadrifoglio z manualną skrzynią biegów, skrócił jej rozstaw osi z tyłu i nadał jej całkowicie unikalne nadwozie z włókna węglowego.
Przy projektowaniu pomagał szef designu Alfy Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos. Przód jest wyraźnie inspirowany klasycznym klinowatym kształtem oryginalnego SZ, ale jest bardziej zakrzywiony i ładniejszy. Pożycza potrójne reflektory SZ, ale wykorzystuje obecny styl reflektorów Giulii. Są one zatopione w przedniej części, za linią maski. Nie ma też fizycznego znaczka Alfa Romeo, zamiast tego przez trójkątną osłonę chłodnicy Alfy Romeo widać kultowego węża-ludożercę. Nowa Alfa ma prawie dokładnie taką samą belkę tylnych świateł, jak SUV DBX Astona.
Wewnątrz kabina nie różni się zbytnio od standardowej Giulii Quadrifoglio. Z wyjątkiem specjalnych siedzeń i zielonych akcentów, które pasują do wspaniałego koloru nadwozia.
Zagato wyrzucił standardowy silnik Giulia Quadrifoglio i wepchnął ulepszony, podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,9 litra z Giulii GTAm. To powinno zwiększyć moc do 533 koni mechanicznych w porównaniu z 503 końmi normalnej Giulii Quadrifoglio. GTAm zwykle jest wyposażony tylko w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, więc Zagato połączył silnik specjalnie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Alfa Romeo SWB Zagato to wspaniale wyglądające sportowe coupe w stylu retro, stworzone przez jedno z najbardziej kultowych domów projektowych w historii motoryzacji, wyposażone w zabójczy silnik z manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła.
Jedynym minusem jest to, że Zagato wyprodukuje tylko jeden (!) egzemplarz tego cudu, przeznaczony dla konkretnego lojalnego niemieckiego klienta Alfa Romeo.
Czytaj także: Droga ładuje pojazdy EV podczas jazdy po niej