Ioniq 5 i EV6 na elektrycznym szycie w USA
Hyundai i Kia dzięki wprowadzeniu na rynek amerykański dwóch modeli pojazdów elektrycznych: Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6 wspięły się na szczyt sprzedaży.
W bieżącym roku, licząc do maja, te dwie marki sprzedały razem 21 467 egzemplarzy swoich aut. Pokonały Forda Mustanga Mach-E, który zyskał 15 718 nabywców.
W ciągu minionych kilku miesięcy pojazdy Hyundai i Kia wyprzedziły w rankingu m. in. Nissana Leaf, Chevroleta Bolt, czy Volkswagena ID.4.
Oczywiście wymienione modele stanowią tło dla Tesli, która sprzedaje znacznie więcej. Trzeba pamiętać, że na uzyskanie takiego wyniku firma Elona Muska pracuje już całą dekadę.
Sześć lat temu obecne hity sprzedażowe rozpoczęły pościg za Teslą. Chevrolet Bolt właśnie trafił na rynek, a Kia rozważała produkcję samochodu o podobnych rozmiarach i zakresie.
Obecnie sprzedaż pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych ma się bardzo dobrze. Głównie z dwóch powodów: znacznemu wzrostowi cen benzyny oraz obaw o klimat. Na amerykańskim rynku jest dostępnych w tej chwili około 30 modeli elektryków. Tylko kilka z nich kosztuje mniej niż 45 tysięcy dolarów. Są to zazwyczaj małe, niezbyt nowoczesne modele, typu Nissan Leaf.
Oferowane Ioniq 5 i EV6 posiadają przestrzeń ładunkową małego SUV-a, rozmiar i kształt pojazdu trafił w gusta przeciętnych Amerykanów. Oba pojazdy są zbudowane na tej samej modułowej platformie, mają te same silniki i akumulatory oraz podobne specyfikacje prędkości. Oferują również kilka nowatorskich funkcji: pedały do regulacji hamowania regeneracyjnego i dwukierunkową moc umożliwiającą ładowanie np. elektronarzędzi lub innych pojazdów.
Cena poniżej 40 tysięcy dolarów kusi kupujących dysponujących mniejszym budżetem. Wydaje się, że sukces tych dwóch modeli jest właśnie wypadkową dobrej ceny i właściwego w niej rozmiaru, uważają znawcy amerykańskiego rynku samochodowego.
Czytaj także: Najbardziej wydajny Mercedes w historii