Najbardziej wydajny Mercedes w historii
Firma Mercedes-Benz pobiła swój własny rekord wydajności w rzeczywistych warunkach jazdy, pokonując kolejny raz ponad 1000 km na jednym ładowaniu akumulatora. Dokonała tego za pomocą modelu VISION EQXX.
Po rekordowej, dziewiczej jeździe ze Stuttgartu do Cassis w kwietniu, pojazd badawczy ustawił poprzeczkę jeszcze wyżej. Pokonał 1202 kilometry ze Stuttgartu do Silverstone w Wielkiej Brytanii.
VISION EQXX jest również najbardziej wydajnym pojazdem, jaki Mercedes-Benz kiedykolwiek zbudował. Z wydajnością 28.320 BTU/60 mil (8,3 kWh/100 km) i imponującym zarządzaniem temperaturą podczas kolejnej jazdy na długich dystansach.
Podróż przebiegła pomyślnie dzięki akumulatorowi VISION EQXX. Ważącym o 30 procent mniej niż u konkurencji i wykorzystującym najnowocześniejsze anody krzemowe w połączeniu z ultralekkimi materiałami wprost z Formuły 1. Wszystko po to, aby zapewnić akumulatorowi znacznie lepszą pojemność.
Jedną z wyróżniających cech nowego luksusowego samochodu elektrycznego Mercedesa jest dach z 117-ogniwowymi panelami słonecznymi. Ładuje on systemy pomocnicze w samochodzie, zapewniając większy zasięg. Dach fotowoltaiczny został opracowany we współpracy z Instytutem Fraunhofer ds. Systemów Energii Słonecznej ISE. Według Mercedesa, w dzień z idealnymi warunkami, fotowoltaiczne zadaszenie może zwiększyć zasięg do 25 km. Zgodnie z oświadczeniem Mercedesa, to, jak również innowacje w zakresie akumulatorów i aerodynamiczny design, sprawiają, że EQXX jest „najbardziej wydajnym Mercedesem, jaki kiedykolwiek zbudowano”.
Wyjątkowa sprawność elektrycznej jednostki napędowej oznacza, że wytwarza ona tylko minimalną ilość ciepła odpadowego. Dzięki temu system zarządzania temperaturą jest wyjątkowo mały i lekki.
„Mercedes-Benz dąży do tego, aby do 2030 r. być całkowicie elektrycznym, jeśli tylko pozwalają na to warunki rynkowe. Ważne jest, aby pokazać światu, co można osiągnąć w rzeczywistych warunkach dzięki połączeniu najnowocześniejszej technologii, pracy zespołowej i determinacji”. Powiedział Markus Schäfer. , Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer odpowiedzialny za Rozwój i Zakupy.
Czytaj także: Mercedes-Benz inwestuje w akumulatory nowej generacji