Motocykl elektryczny z silnikiem w oponie
Fińska firma Verge Motorcycles rozpocznie produkcję unikalnego elektrycznego motocykla TS, z tylnym kołem bez piasty.
Konfiguracja bez piasty jest nieco złożona. Silnik elektryczny jest umieszczony wewnątrz tylnej opony. Centralna część systemu jest podtrzymywana przez wahacz, a zewnętrzna część obraca się jak na torach. W obręczy znajdują się również elektromagnesy, które napędzane silnikiem odpychają się nawzajem. W ten sposób powodują, że zewnętrzna część obręczy obraca się i napędza motor do przodu.
Jeśli nie za bardzo możesz to sobie wyobrazić, poniższy film objaśni to bardziej szczegółowo:
Takie rozwiązanie oprócz poprawy chłodzenia, zmniejszonej masy, braku łańcucha, paska i skrzyni biegów według producenta sprawia, że TS jest niezwykle wydajny. Silnik może zapewnić moc 107 koni mechanicznych i niesamowity moment obrotowy 1000 Nm.
Jeśli chodzi o napęd elektryczny nie można znaleźć innej maszyny na dwóch kołach, która zbliżyłaby się nawet o połowę do tej liczby. Ten motocykl można porównać tylko do elektrycznych hipersamochodów, takich jak Bugatti lub Rimac.
TS może osiągnąć prędkość maksymalną 180 km/h i 300 km lub 200 km zasięgu odpowiednio w mieście i na autostradzie.
Produkcja ma się rozpocząć w tym roku. Cena nie należy do niskich, wynosi 23 700 USD, ale trzeba pamiętać, że jest to pionierskie rozwiązanie tego typu.
Czytaj także: BMW zaprezentowało autonomiczny motocykl