Volkswagen ściga się z Teslą na szybkość produkcji
Tesla rozpoczęła produkcję pojazdów w swojej nowe fabryce Giga Berlin-Brandenburg w niemieckim Gruenheide.
Według zapowiedzi, będzie w stanie w ciągu 10 godzin stworzyć od zera swój Model Y. Niemieckiemu konkurentowi taka sztuka ze swoim ID.3 ma zająć trzy razy więcej czasu.
Rzecznik Tesli powiedział, że jednym z powodów, dla których może wyprodukować swoje pojazdy w Niemczech w tak krótkim czasie, jest to, że wykorzystuje dwie gigantyczne prasy odlewnicze, wywierające nacisk 6000 ton, aby wykonać tył samochodu.
Dzięki prasie zakład w Gruenheide może wyprodukować 17 elementów w mniej niż sześć minut. Z sześcioma kolejnymi giga-prasami, które niebawem zaczną pracę, Tesla wkrótce wykona również przód samochodu.
Volkswagen zamierza teraz skrócić czas produkcji dzięki swojej fabryce pojazdów elektrycznych „Trinity”, która powinna zostać uruchomiona w 2026 roku. Wykorzystując takie techniki, jak odlewanie ciśnieniowe i zmniejszenie o kilkaset liczby części w swoich samochodach.
„Nasz cel jest jasny: chcemy wyznaczać nowe standardy w naszej produkcji” – powiedział agencji Reuters szef produkcji marki Volkswagen, Christian Vollmer. „Jeśli zdołamy dotrzeć do 10 godzin, osiągniemy sukces” – dodał.
Volkswagen, drugi co do wielkości producent samochodów na świecie po japońskiej Toyocie, ma w swoim portfelu marki od Skody, Seata i VW po Audi, Porsche i Bentley. Posiada 25% udziału w europejskim rynku pojazdów elektrycznych, wyprzedzając Teslę, która 13% rynku.
Presja na niemieckich producentów samochodów, aby zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych, została spotęgowana przez obecność Tesli w tym kraju. Dyrektor generalny Volkswagena, Herbert Diess, ostrzegł, że Niemcy muszą przyspieszyć, aby uniknąć pobicia na własnym terenie.
Czytaj także: Pierwszy elektryczny SUV Lotusa