Sony odsłania karty: oto, co zaoferują gogle Playstation VR2
Oprócz specyfikacji gogli i informacji na temat ich integracji z padem poznaliśmy zapowiedź pierwszego tytułu stworzonego na nową platformę.
System rzeczywistości wirtualnej stworzony na Playstation 5 Sony zapowiada już od kilku miesięcy, jednak dopiero dziś poznaliśmy pierwsze istotne szczegóły dotyczące zestawu (choć na razie bez prezentacji wizualnej). Jak poinformował Hideaki Nishino, wiceprezes firmy, złożą się na niego gogle o nazwie Playstation VR2 oraz kontrolery Playstation VR2 Sense. “Opierając się na innowacjach z PS5, PlayStation VR2 zapewnia prawdziwe wrażenia nowej generacji z grafiką w wysokiej rozdzielczości, nowymi funkcjami sensorycznymi i ulepszonym śledzeniem, jednocześnie korzystając z uproszczonej konfiguracji z jednym przewodem” – pisze Nishino o zestawie, który wg osobnych informacji ma trafić do sklepów jeszcze w tym roku.
Czytaj też: PlayStation w 2022 roku – ofensywa gier na wyłączność?
Jeśli chodzi o specyfikację gogli, które wg wcześniejszych informacji produkować ma chiński Goertek, to wyróżniać mają się one dwoma ekranami OLED o częstotliwości odświeżania 90 i 120 Hz i rozdzielczości 2000 x 2040 na obu soczewkach, dzięki czemu gracz może liczyć na obraz w standardzie 4K ze 110-stopniowym polem widzenia. Podkreślane przez Nishino “ulepszone śledzenie” to wbudowane w gogle kamery, pozwalające śledzić ruchy kontrolera i odzwierciedlać kierunek ruchu czy spojrzenia bez konieczności korzystania z kamer zewnętrznych. Śledzenie oczu ma pomóc w bardziej intuicyjnych interakcjach, a w efekcie – na większą emocjonalność i doznania sensoryczne, które mają zapewnić “nowy poziom realizmu” w grach.
Pomóc ma w tym zintegrowany z goglami innowacyjny kontroler, zaprezentowany już w marcu i wyróżniający się dość nowatorskim, “orbitalnym” wzornictwem, haptycznymi wibracjami i adaptacyjnymi triggerami. Same gogle z kolei będą dysponowały własnym silnikiem z wibracjami i oferowały graczom dźwięk 3D dzięki wykorzystanej technologii Tempest 3D AudioTech. Dzięki nim będziemy mogli poczuć puls bohatera gry, poczuć ruch pojazdu, którym się poruszamy lub na własnej skórze poczuć i usłyszeć mijające nas postaci czy obiekty.
Wraz z ujawnieniem szczegółów dotyczących gogli dowiedzieliśmy się także o jednej z pierwszych gier, stworzonych pod kątem nowego sprzętu – to nowy tytuł z cyklu “Horizon”, “Call of The Mountain”, za który odpowiadać będą studia Guerilla i Firesprite. Poniżej możecie zobaczyć jego króciutki trailer, który po wzięciu poprawki na możliwości zapowiedzianego sprzętu i tak wygląda obiecująco: