Nieograniczony potencjał cyfrowego druku opakowań w Twoim zasięgu

Niskonakładowy, spersonalizowany druk z krótkim czasem realizacji od dawna stanowił wyzwanie dla dostawców usług druku. Na szczęście są teraz dostępne drukarki cyfrowe, które otwierają wrota zupełnie nowych i kreatywnych możliwości.

Druk cyfrowy na opakowaniach otwiera drzwi do zupełnie nowych możliwości personalizacji, a także skrócenia czasu realizacji zamówień i druku na żądanie zarówno w bardzo niskich jaki wysokich nakładach. Cyfrowe drukarki OKI najnowszej generacji z serii Pro9000 pozwalają przedsiębiorstwom stać się bardziej niezależnymi i kreatywnymi. Elastyczność jaką zyskuje firma dzięki drukowi na żądanie może okazać się jednym z najważniejszych czynników decydującym o sukcesie. Cyfrowy spersonalizowany druk umożliwia pracę na wielu projektach dla produktów seryjnych w jakości offsetowej bez ograniczeń w liczbie kolorów. Pozwala też na druk bardzo małych nakładów i personalizowanie etykiet, dzięki czemu staje się innowacyjny i może się wyróżnić na rynku na tle konkurencji.

Firmy coraz częściej oczekują szybkiej realizacji zamówienia, w niskim nakładzie, z możliwością personalizacji produktu, szybkiej realizacji próbek i druku zmiennych danych. Drukarka OKI Pro9542 wyznacza trendy w zakresie elastyczności nośników, zapewnia szybki, wysokiej jakości wydruk na błyszczącym papierze, folii, papierze transferowym, papierze wodoodpornym i innych materiałach. Ponadto daje możliwość zaspokojenia tych potrzeb i oferuje klientom realizację zamówień zgodnie z ich wymaganiami. Wysokowydajna drukarka OKI Pro9542 łączy w sobie technologię wydruku zaawansowanej grafiki artystycznej z wysoką szybkością druku, co sprawia, że jest ona najlepszym rozwiązaniem do wydajnego drukowania na żądanie. Jej tajemnicą jest nietypowa konfiguracja pięciu tonerów: cyan, magenta, yellow, black oraz biały (CMYK+W).

Firma Diet-Food w 2013 roku uruchomiła własną markę zdrowej żywności i jest obecnie jednym z największych w Polsce producentów żywności ekologicznej. Jednak pracochłonny, kosztowny i nieelastyczny proces etykietowania wskazał na potrzebę wprowadzenia lepszego rozwiązania na drukowanie opakowań. Wcześniej przedsiębiorstwo korzystało z zewnętrznych usług dostawców druku. Musieli zamawiać duże ilości etykiet, co wiązało się często z wysokimi kosztami. Byli zmuszeni planować z wyprzedzeniem produkcję dostosowaną niekiedy do liczby etykiet i nie mogli dokonywać szybkich zmian w projektach. Oznaczało to czasem niestety zmarnowanie ogromnych partii etykiet. Przez długi czas szukali rozwiązania, które pozwoliłoby im zoptymalizować cały proces. Zdecydowali się na technologię bezpośredniego druku na torebkach typu doy-pack. Znaleźli urządzenie, które to umożliwiło, a wybór padł na OKI Pro 9542EC z wielofunkcyjnym podajnikiem automatycznym.

Diet-food jest na rynku od ponad 7 lat, a jej produkty można kupić zarówno w lokalnym sklepie w Polsce jak i na zagranicznych rynkach. Oferuje niemal 300 produktów pochodzących z certyfikowanych plantacji znajdujących się w różnych zakątkach świata, które wspierają ludzi w zmianie ich nawyków żywieniowych, od śniadaniowych granole, przez superfoods, masła orzechowe, makarony bez kalorii, produkty bio, suplementy, aż po odżywki dla sportowców. Wszystkie te produkty wymagają innych spersonalizowanych opakowań lub etykiet, każde w innym nakładzie. Wraz z rozwojem firmy rosło portfolio produktów i przybywało klientów, którzy oczekiwali spersonalizowanych opakowań, które spełniały wymogi danych rynków zbytu. Firma nie tylko potrzebowała drukować zmienne dane dostosowane językowo do danego kraju, personalizować produkty na żądanie, ale szukała też możliwości skrócenia czasu wprowadzenia nowego opakowania na rynek i oszczędności.

Inwestycja w drukarkę OKI serii 9000 spowodowała wiele korzyści, nie tylko finansowych, ale również procesowych. Diet-Food jest teraz w stanie wydrukować szybko, na miejscu, dowolne wzory, projekty oraz informacje na opakowaniu. Druk jest estetyczny i trwały. Dzięki piątemu – białemu kolorowi, firma ma pełną dowolność projektu jak i materiału opakowania, na którym drukuje – czy jest on kolorowy lub gładki, czy jest to torebka z okienkiem czy kraftowa. To wszystko daje klientowi poczucie produktu premium, o wysokim standardzie oraz jakości a koszt jednostkowy druku jest praktycznie taki sam bez względu na nakład.

Więcej informacji znajdziesz pod adresem: www.oki.com

Artykuł powstał we współpracy z firmą OKI.