Miliardy w komórkach

Aż osiem gier mobilnych, w tym PUBG Mobile, Honor of Kings i Genshin Impact, przekroczyło granicę miliarda dolarów przychodów z App Store i Google Play w 2021 roku.

Tak wynika z danych Sensor Tower Store Intelligence.

PUBG Mobile oraz Honor of Kings, dwie produkcje Tencent zajmują w tym roku pierwsze i drugie miejsce na świecie. Przyniosły dochody po 2,8 miliarda dolarów, co stanowi wzrost odpowiednio o 9% i 14,7% rok do roku.

Na trzecim miejscu znalazł się Genshin Impact, który w 2021 r. osiągnął przychody w wysokości 1,8 miliarda dolarów. Wydawca miHoYo, wprowadzony na rynek 28 września 2020 roku dostarczał grę z mnóstwem aktualizacji. Regularnie dodawał nowe wyspy, postacie i funkcje, aby utrzymać zaangażowanie graczy. Wrześniowe wydanie wersji 2.1 pokazało, jak skutecznie na sprzedaż wpływają te aktualizacje. Spowodowały one aż pięciokrotny wzrost wydatków graczy z tygodnia na tydzień. Do tej pory Genshin Impact wygenerował, dzięki aplikacjom mobilnym na całym świecie ponad 2,4 miliarda dolarów.

Roblox plasuje się na czwartym miejscu generując w tym roku 1,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 20,3%. Pierwszą piątkę zamyka Coin Master z 1,3 miliarda dolarów i wzrostem o 13,8 procent.

Cały sektor gier mobilnych opierał się na ogromnych zyskach wygenerowanych w roku ubiegłym. Sensor Tower prognozuje, że do końca 2021 r. wydatki na gry mobilne na całym świecie w App Store i Google Play wyniosą 89,6 miliardów dolarów, co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 12,6%. Ten wzrost przychodów był napędzany zarówno nowymi, jak i starymi tytułami. Każdy z tych miliardowych hitów pokazuje, jak zróżnicowany jest rynek i jego ogromna publiczność.

Czytaj także: https://conowego.pl/gaming/mobilem-jestem-czyli-co-u-graczy-mobilnych-107065