Testujemy samochód Volkswagen ID.3 Pro – elektryczny miejski wariat

ID.3 to samochód elektryczny, który łączy funkcjonalność, zaawansowane technologie i niezawodność, tworząc prawdziwie rewolucyjne doświadczenie jazdy. Jest kompaktowy, bardzo dynamiczny i szybki.

Volkswagen ID.3 pro S to najwyższa wersja wyposażenia elektrycznego kompaktowego modelu ID.3. Samochód ten oferuje zasięg do 549 km, moc 204 KM, napęd na tylną oś i bogate wyposażenie. ID.3 to pierwszy model zbudowany na specjalnej platformie MEB, dedykowanej dla samochodów elektrycznych. Auto ma 4,26 m długości, 1,81 m szerokości i 1,55 m wysokości, co daje mu wymiary zbliżone do Golfa. Jednak dzięki większemu rozstawowi osi (2,77 m) i braku silnika spalinowego, ID.3 oferuje więcej miejsca w kabinie i bagażniku. Ten ostatni ma pojemność 385 litrów, co jest nieco mniej niż w Golfie, ale wystarczająco dużo na codzienne potrzeby.

Czarująca dynamika

Samochód jest zbudowany na platformie MEB, która jest specjalnie zaprojektowana dla samochodów elektrycznych. Dzięki temu, ID.3 ma więcej przestrzeni w kabinie, większy zasięg i lepsze osiągi. Samochód dostępny jest w różnych konfiguracjach z różnymi pojemnościami baterii. ID.3 ma akumulator o pojemności od 45 do 77 kWh, który zapewnia zasięg od 330 do 550 km na jednym ładowaniu. Zasięg zależy od wielu czynników, takich jak pora roku, rodzaj drogi, wykorzystanie klimatyzacji, ogrzewania i innych zmiennych. ID.3 pro S ma też mocniejszy silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) i momencie obrotowym 310 Nm, który zapewnia dynamiczną jazdę i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 s. Maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 160 km/h. Poruszanie się nim po mieście to prawdziwa przyjemność. Choć zawsze lubiłem duże samochody to bardzo dobrze jeździło mi się nim w mieście. Jest szybki, łatwo się nim manewruje, szybko reaguje, jest dynamiczny i komfortowy.

Przyjemny minimalizm

Wnętrze ID.3 jest nowoczesne i minimalistyczne. Deska rozdzielcza jest niska i mało rozbudowana, a większość funkcji obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej 10 cali lub panelu dotykowego na kierownicy. Samochód ma też wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, który pokazuje informacje o nawigacji, prędkości i asystentach jazdy na przedniej szybie. ID.3 ma też system aktualizacji oprogramowania przez sieć, dzięki czemu można dodawać nowe funkcje i usprawniać istniejące.

Przeczytaj też: Testujemy samochód Volkswagen ID.5 – elektryzujący elektryk

Więcej niż standard

ID.3 pro S ma też bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. reflektory LED Matrix, klimatyzację automatyczną, system nawigacji, system audio Beats, kamerę cofania, czujniki parkowania, podgrzewane fotele i kierownicę, asystenta pasa ruchu, asystenta parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych i wiele innych. Samochód ma też możliwość zamontowania haka holowniczego, który pozwala na ciągnięcie przyczepy o masie do 1000 kg.

Mały, ale durzy

ID.3 ma całkiem spore wnętrze jak na kompakt, które jest przestronne, ergonomiczne i eleganckie. Wnętrze jest wyposażone w intuicyjne rozwiązania technologiczne, takie jak ekran dotykowy, głosowa asystentka, ID. Sound, czyli specjalny dźwięk samochodu oraz ID. Light, czyli pasek świetlny komunikujący się z kierowcą. Praktycznie wszystkie przełączniki zarówno na desce rozdzielczej jak i na kierownicy są dotykowe i z delikatną haptyką, która reaguje na dotyk drżeniem. Całość wygląda bardzo minimalistycznie i spójnie, aczkolwiek osobiście preferuje przyciski fizyczne, przynajmniej w części, bo pozwala to na bezwzrokową obsługę. Tapicerka kokpitu to połączenie syntetycznej skóry z bardzo ładnie wyglądającymi przeszyciami jaśniejszą nicią z tworzywem sztucznym, ale nie jest to słabej jakości plastik. Fotele są dobrze wyprofilowane, wygodne i w pełni sterowane elektronicznie.

Przeczytaj też: Testujemy Skodę ENYAQ IV 80 MAXX – Elektryczny SUV z klasą

Hi-Tech

Różnica między większymi modelami a mniejszymi jest coraz mniejsza, jeżeli chodzi o oprogramowanie i technologię. Powoli większość funkcji staję się standardem, dzięki czemu i ten kompakt wyposażono w zintegrowane, zaawansowane technologie wspomagające kierowcę, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne, asystent utrzymania pasa ruchu i adaptacyjny tempomat. Wszystkie te systemy podnoszą nie tylko poziom bezpieczeństwa, ale także zapewniają spokój w trudniejszych momentach podróży. Volkswagena wyposażono też w oprogramowanie, które umożliwia aktualizacje Over-the-Air, czyli pobieranie nowych funkcji i usprawnień bezpośrednio do samochodu przez internet.

Podsumowanie

VW ID.3 to samochód elektryczny, który łączy funkcjonalność, zaawansowane technologie i niezawodność. Mimo kompaktowych wymiarów oferuje przestronne wnętrze i całkiem spory bagażnik. W mieście sprawdza się doskonale, bo jest szybki, dynamiczny i łatwo jest nim parkować. ID.3 to najmłodszy brat z całej rodziny ID, a i tak oferuje bogate wyposażenie zarówno, jeżeli chodzi o wykończenie wnętrza, wykorzystane technologie jak i oprogramowanie.

Cena: od 191 000 zł