Świetne wieści dla fanów elektrycznego Mustanga!

Ford Polska wprowadza na rynek zmodernizowany model Mustang Mach-E z rewolucyjnymi bateriami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP), obiecując zwiększenie zasięgu i szereg innych korzyści. Wraz z tą innowacją, model otrzymał także szereg ulepszeń i atrakcyjne nowe ceny, stając się ponownie dostępnym w programie dopłat „Mój Elektryk”.

Przełomowy model zmodernizowany

Najważniejszą zmianą jest zastosowanie baterii LFP, zastępujących dotychczasowe NMC. Pojemność użyteczna baterii wzrosła z 70 do 72,6 kWh, co przełożyło się na zwiększenie zasięgu pojazdu. W przypadku napędu na tylne koła, zasięg wzrośnie z 440 do 470 km, a dla napędu na wszystkie koła z 400 do 428 km, według norm WLTP.

Nowe baterie umożliwiają również szybsze ładowanie, z maksymalną mocą 150 kW, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z poprzednimi bateriami NMC. To oznacza skrócenie czasu ładowania pojazdu, zwiększając wygodę użytkowników. Bateria LFP jest również bardziej odporna na częste doładowania, co pozwala na regularne ładowanie do 100%. Warto zauważyć, że w ciągu 10 minut na szybkiej ładowarce można zwiększyć zasięg samochodu o 124 km w przypadku napędu RWD i 113 km w przypadku napędu AWD, co stanowi imponujący wzrost o odpowiednio 36% i 33%.

Poza rewolucyjnymi bateriami, aktualizacja Mustang Mach-E przynosi również inne udoskonalenia. Zmiany w zawieszeniu mają na celu zwiększenie komfortu jazdy poprzez zwiększenie sprężystości i poprawę absorpcji nierówności. Ponadto, wersja MY2023.75 dostępna w Polsce zaoferuje 19-calowe koła aluminiowe w podstawowej wersji wyposażenia, zastępując dotychczasowe 18-calowe. Ford nie zapomniał także o wydajności ogrzewania kabiny, wprowadzając nagrzewnicę o mocy 7 kW, recyrkulację ciepła silników elektrycznych oraz system chłodzenia baterii. To wszystko sprawia, że nowy Mustang Mach-E nie tylko zyskał na zasięgu, ale również na komforcie i efektywności użytkowania.

Aktualizacje te sprawiają, że Mustang Mach-E staje się jeszcze bardziej atrakcyjną opcją w segmencie samochodów elektrycznych, zwłaszcza z uwagi na nowe ceny oraz dostępność w programie dopłat „Mój Elektryk”. Ford Polska idzie z duchem czasu, dostarczając innowacyjnych rozwiązań dla rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych.

Nowy cennik modelu

Wraz z wprowadzeniem do Polski wersji MY2023.75, Ford Polska dzięki korzystnej sytuacji rynkowej zdecydował się na obniżenie cen modelu. Dzięki nim samochód ponownie znalazł się w gronie modeli dostępnych do dopłat w ramach programu „Mój elektryk” – zarówno dla firm, jak i osób fizycznych. Nowy cennik promocyjny prezentuje się następująco:

  • Mach-E 269 KM 75 kWh RWD – cena od 219 500 zł (obniżka o 50 050 zł),
  • Premium 294 KM 98 kWh RWD – cena od 279 500 zł (obniżka o 34 350 zł),
  • Premium 269 KM 75 kWh AWD – cena od 247 500 zł (obniżka o 60 350 zł),
  • Premium 351 KM 98 kWh WD – cena od 298 000 zł (obniżka o 47 850 zł),
  • GT 487 KM 98 kWh AWD – cena od 358 000 zł (obniżka o 32 850 zł).

Poza obniżką cen transakcyjnych warto podkreślić, że pozostałe elementy oferty pozostają bez zmian. Oznacza to, że w cenie samochodu klient otrzymuje dodatkową ochronę pogwarancyjną oraz przedpłacone przeglądy przez okres 8 lat albo 160 tys. kilometrów przebiegu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Czytaj też: Tesla szykuje „samochód dla ludu”?

Grafika tytułowa: Ford