Skoda Karoq Sportline – komfortowy SUV z terenowym zacięciem
Karoq w wersji 4×4 to bardzo ciekawa propozycja dla osób mieszkających poza miastem, które będą w stanie wykorzystać zalety jego napędu. W wersji podstawowej auto jest już dostępne od 109 000 zł, ale w wersji najbogatszej może kosztować dwa razy tyle.
Skoda Karoq Sportline to dynamiczna wersja kompaktowego SUV-a Skody, który zadebiutował na rynku w 2017 roku jako następca modelu Yeti. Nazwa „Karoq” pochodzi z języka rdzennych mieszkańców Alaski i oznacza „samochód”. Model ten został zaprojektowany na bazie płyty podłogowej MQB, wykorzystywanej również w Volkswagenie Tiguanie i SEAT Ateca. Wersja Sportline wyróżnia się sportowym charakterem, co widać w agresywniejszym zderzaku przednim, sportowych felgach oraz czarnych dodatkach, które nadają mu dynamicznego wyglądu. Od momentu premiery, Skoda Karoq przeszedł kilka zmian, w tym lifting w 2021 roku, który przyniósł m.in. nowe funkcje związane z komfortem, nowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz adaptacyjne zawieszenie DCC. Model ten zdobył popularność dzięki przestronnemu wnętrzu, komfortowemu zawieszeniu, bogatemu wyposażeniu i przystępnej cenie.
Elegancja i moc
Skoda Karoq w wersji Sportline to propozycja dla tych, którzy szukają nie tylko praktycznego SUV-a, ale także samochodu o sportowym charakterze z terenowym zacięciem. 2.0-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM, napęd na cztery koła oraz 7-biegowa skrzynia DSG zapewniają dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i poza nim. Przód wersji Sportline wyróżnia się agresywnym designem z dużym grillem w kształcie litery V, który jest otoczony chromowanymi akcentami. Matrix LED reflektory dodają nowoczesności i zapewniają doskonałą widoczność. Zderzak przedni ma sportowe wloty powietrza, które podkreślają dynamiczny charakter pojazdu. Linia boczna Karoqa Sportline jest elegancka i proporcjonalna. Czarny dach oraz lusterka boczne kontrastują z resztą nadwozia, nadając mu sportowego wyglądu. 19-calowe felgi aluminiowe w unikalnym wzorze Sportline dodają charakteru i podkreślają jego dynamiczny profil. Tył samochodu jest równie imponujący, z wyrazistymi LED-owymi światłami tylnymi i sportowym zderzakiem. Dwie końcówki wydechu dodają agresywnego wyglądu, a subtelny spoiler na klapie bagażnika podkreśla sportowy charakter.
Przeczytaj też: Nowa Skoda Enyaq 85x Laurin & Klement – elektryczny SUV w klasie premium
Przestronne wnętrze
Wnętrze samochodu również zostało zaprojektowane z myślą o sportowych doznaniach, oferując sportowe fotele i wykończenia. Kabina jest duża i przestronna, kierowca siedzi dość wysoko, dzięki czemu widok zarówno z przodu jak i na bokach jest bardzo dobry. Sportowa, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą zapewnia pewny chwyt i wygodę podczas jazdy. Jest wyposażona w przyciski do sterowania systemem multimedialnym. Nowoczesny, cyfrowy zestaw wskaźników oferuje różne tryby wyświetlania, które można dostosować do własnych preferencji. Informacje są czytelne i łatwo dostępne. Kokpit jest ergonomicznie zaprojektowany, z wysokiej jakości materiałami i sportowymi akcentami. Duży, dotykowy ekran systemu multimedialnego jest intuicyjny w obsłudze i oferuje szeroki zakres funkcji, w tym nawigację, łączność z telefonem i system audio. Pod ekranem znajdują się fizyczne pokrętła do sterowania klimatyzacją, co jest praktycznym rozwiązaniem, umożliwiającym szybkie i łatwe dostosowanie ustawień. Tunel środkowy zawiera klasyczny selektor biegów, przyciski do sterowania trybami jazdy, hamulec ręczny oraz liczne schowki na drobiazgi. Jest również miejsce na kubki i ładowarkę bezprzewodową. Wygodne, podgrzewane fotele sportowe zapewniają doskonałe podparcie boczne, co jest szczególnie ważne podczas dynamicznej jazdy. Niestety, są one sterowane ręcznie.
Silnik 2.0 TSI/190KM
Silnik 2.0 TSI o mocy 190 koni mechanicznych charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i płynnością działania. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, a silnika przy mniejszych prędkościach nawet nie słychać. W mieście oferuje dynamiczne przyspieszenie, co ułatwia manewrowanie w ruchu miejskim. Na trasie silnik zapewnia płynne i mocne przyspieszenie, co sprawia, że jazda jest komfortowa i przyjemna. Napęd na cztery koła zwiększa możliwości jazdy w terenie, zapewniając lepszą trakcję na śliskich nawierzchniach. W mieście Skoda Karoq Sportline zużywa średnio około 8 litrów na 100 km, natomiast na trasie spalanie spada do około 7 litrów na 100 km, co jest dobrym wynikiem jak na samochód tej klasy. Siedmiobiegowa i dwusprzęgłowa skrzynia DSG pracuje płynnie i szybko, zapewniając komfortową jazdę.
Przeczytaj też: Skoda Scala Selection 1.0 TSI – miejski, oszczędny kompakt
Bogate wyposażenie +
Skoda Karoq w wersji Sportline oferuje bogate wyposażenie, w tym systemy wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dodatkowo, samochód wyposażony jest w zaawansowany system multimedialny z nawigacją, system audio wysokiej jakości oraz liczne funkcje łączności. Dla zainteresowanych Karoqa można jeszcze bardziej doposażyć i za jedyne 5500 zł dobrać pakiet Convenience z elektrycznie sterowanymi fotelami albo za 5600 zł elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe i wiele innych dodatków, których jest ogromna ilość do wyboru.
Podsumowanie
Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI w wersji 4×4 z automatyczną skrzynią DSG to doskonały wybór dla osób szukających dynamicznego i praktycznego SUV-a. Auto łączy w sobie sportowy charakter, elegancki design i bogate wyposażenie. Choć spalanie nie należy do najniższych, a niektóre elementy wyposażenia mogłyby być sterowane elektrycznie, Karoq Sportline z pewnością spełni oczekiwania najbardziej wymagających kierowców. Wiele nawet mniejszych detali pokazuje, że Karoq to bardzo przemyślany i praktyczny samochód. W samym, przestronnym bagażniku znajdziemy składane haki i zaczepy na torby, przebicie do wewnątrz kabiny oraz rzadko spotykane dźwignie do składania tylnych oparć z pozycji bagażnika. Natomiast po wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa znajdziemy ukrytą skrobaczkę do szyb, której każdy kierowca bezustannie szuka i nie może znaleźć, wtedy, gdy jest potrzebna. Na tylnej kanapie jest wygodny podłokietnik, a w tunelu obok sterowanego nawiewu jest gniazdo ładowarki 12V. Pasażerowie w tyle mają bardzo wygodne fotele i sporo przestrzeni na kolana i na stopy. Przednie fotele są bardzo wygodne, wyprofilowane ze zintegrowanymi zagłówkami, które świetnie trzymają kierowcę nawet w ostrzejszych zakrętach. Zastosowanie analogowych przełączników i klasycznego selektora zmiany biegów, pozwala na komfortową jazdę, bez odrywania wzroku od ulicy. Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI w wersji 4×4 to nowoczesny, komfortowy i wszechstronny samochód, który zdecydowanie docenią kierowcy, którzy często zjeżdżają z ulicy na drogi terenowe.
Specyfikacja Skoda Karoq Sportline 2,0 TSI 190 KM 7-biegowa DSG 4×4
- SILNIK: 2.0 TSI
- Pojemność silnika (cm3): 1984
- Moc maksymalna kW (KM) przy obr./min.: 140 (190) przy 4200
- Maksymalny moment obrotowy Nm przy obr./min.: 320 Nm przy 1500-4100
- Skrzynia biegów/napęd: 2-sprzęgłowa, aut. DSG 7/na 4 koła
- Rozmiar opon: 225/45 R19
- Zbiornik paliwa (l): 55
- Masa własna (kg): 1544
- Maksymalna masa holowanej przyczepy (kg): 1900
- Prędkość maksymalna (km/h): 221
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 7,0
- Zużycie paliwa w cyklu średnim (l/100 km) WLTP: 7,5-8,1
- Emisja CO2 (g/km) – Wartość średnia: 171-184
- Długość/szerokość (mm) bez lusterek zewn. Wysokość (mm): 4384/1841/1603
- Rozstaw osi (mm): 2638
- Pojemność bagażnika (l) / przy złożonej kanapie: 521 / 1630
- Prześwit (mm): 167
- Cena: 190 800 zł (Skoda Karoq Sportline 2,0 TSI 190 KM 7-biegowa DSG 4×4)