Porsche Cayenne diabelnie mocne i… ekologiczne?

Samochody marki Porsche zawsze budzą niesamowite emocje. Trudno się jednak temu dziwić. Są piekielnie mocne, a nasze oczy często cieszy ich ponadczasowa stylistyka. Jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki jest przestronny SUV – Cayenne. Do tej pory ów samochód w wersji Turbo GT oferował nam potężne silniki spalinowe V8 generujące moc na poziomie 640 KM. Wkrótce jednak te jednostki odejdą w zapomnienie ze względu na wyśrubowane, ekologiczne normy obowiązujące w Europie. Na jakie zmiany powinni przygotować się fani Porsche?

fot. Porsche

Porsche Cayenne Turbo GT będzie… hybrydą plug-in!

Układ, który zostanie zaserwowany klientom w przypadku najnowszego Porsche Cayenne Turbo GT składa się z silnika V8 generującego niemal 500 KM, wspieranego przez jednostkę elektryczną o mocy 200 KM. Taki zestaw ma zapewniać ponad 900 Nm momentu obrotowego oraz maksymalną prędkość na poziomie 300 km/h. Brzmi imponująco, prawda? A są to dane nieoficjalne, udostępnione przez testera samochodów ukrywającego się pod nickiem ThomasGeigerCar.

Być może stosowanie takich hybryd plug-in przez producentów samochodów sportowych jest szansą na uniknięcie – póki co – pełnej ich elektryfikacji i zachowanie charakteru takich pojazdów. Fani motoryzacji nadal w większości przypadków nie spoglądają przychylnym okiem na szał związany z bezemisyjnością, w który wpadły instytucje Unii Europejskiej. Czy plan elektryfikowania nas na siłę w przeciągu nieco ponad dekady wypali? Trudno to obecnie oceniać. Mam jednak nadzieję, że ekologia nie odbierze nam w całości radości korzystania z pięknie brzmiących V-ósemek.

Czytaj też: Ceny YouTube Premium w górę!

Grafika tytułowa: Porsche