Pierwsze zdjęcia nowego Transportera i Caravelle!
Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentował pierwsze zdjęcia nowej generacji Transportera. Siódma odsłona tego kultowego modelu wnosi znaczące zmiany techniczne i funkcjonalne, oferując więcej przestrzeni, większą ładowność, lepszą wydajność oraz zwiększoną zdolność holowania. Nowy Transporter zachowuje charakterystyczny design, jednocześnie dostosowując się do współczesnych wymagań rynku i wchodząc w nową erę mobilności.
Więcej możliwości i lepsze osiągi
Nowy Transporter będzie dostępny w trzech wariantach: kombi, furgon i otwarty, a także w wersji osobowej Caravelle. Volkswagen Samochody Dostawcze zadbał o szeroki wybór napędów, oferując najnowsze turbodiesle, hybrydy plug-in oraz napędy elektryczne. Opcjonalnie dostępny będzie także napęd na wszystkie koła.
Transporter będzie dostępny w wersji furgon (dedykowanej transportowi towarów), furgon plus (z dodatkowym rzędem siedzeń), kombi (do przewozu osób) oraz jako wariant z podwójną kabiną. Kombi i furgon będą opcjonalnie oferowane z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi. Model Caravelle, przeznaczony do komercyjnego transportu pasażerskiego, będzie oferowany w trzech wariantach wyposażenia: bazowym, Life oraz ekskluzywnym Style.
Zaawansowane układy napędowe
Nowa generacja Transportera i Caravelle przynosi również rozszerzoną gamę napędów. Poza turbodieslami (81 kW, 110 kW, 125 kW), dostępne będą hybrydy plug-in (171 kW) oraz napędy elektryczne (100 kW, 160 kW, 210 kW) z akumulatorami o pojemności netto 64 kWh. Modele TDI i hybrydowe będą miały napęd na przednie koła, z opcjonalnym napędem 4MOTION dla mocniejszych wersji TDI. Modele elektryczne otrzymają napęd na tylne koła, z planowaną w przyszłości wersją z napędem na cztery koła.
Nowoczesne wnętrze i technologia
Nowy Transporter został wyposażony w zaawansowane technologicznie wnętrze. Kierowca uruchamia pojazd za pomocą przycisku obok 12-calowego cyfrowego zestawu wskaźników oraz 13-calowego wyświetlacza systemu infotainment. Standardowa kierownica wielofunkcyjna pozwala na wygodne sterowanie systemem. Zrezygnowano z dźwigni hamulca ręcznego na rzecz przełącznika hamulca postojowego. Nowa dźwignia zmiany biegów na kolumnie kierownicy poprawia dostęp do przedziału pasażerskiego lub ładunkowego.
Praktyczność i ergonomia
Nowy Transporter oferuje długość 5050 mm (wzrost o 146 mm w porównaniu z poprzednikiem) oraz rozstaw osi 3100 mm (o 97 mm więcej). Opcjonalnie dostępny będzie wariant o wydłużonym rozstawie osi do 5450 mm. Szerokość zewnętrzna wzrosła o 128 mm, co zwiększa przestronność wnętrza. Transporter może przewozić europalety dzięki zwiększonej szerokości między nadkolami do 1392 mm. Wersja z normalnym rozstawem osi oferuje 5,8 m³ przestrzeni ładunkowej, a wariant z długim rozstawem osi i wysokim dachem pomieści do 9,0 m³ ładunku.
Nowy Transporter, mimo większych rozmiarów, ma mniej niż 2,0 metry wysokości, co pozwala na wjazd na większość parkingów wielopoziomowych. Promień skrętu wynoszący 11,8 metra umożliwia łatwe manewrowanie w ciasnych przestrzeniach. Maksymalna ładowność wynosi do 1,33 tony, a zdolność holowania sięga 2,8 tony (poprzednik: 2,5 tony).
Volkswagen Samochody Dostawcze rozszerzył standardowe wyposażenie nowych modeli. W standardzie znajdziemy m.in. reflektory LED, 12-calowy ekran cyfrowego kokpitu, system infotainment z 13-calowym ekranem dotykowym, wielofunkcyjną kierownicę, system Keyless Start, asystenta pasa ruchu i autonomiczne hamowanie awaryjne.
Nowe Caravelle i PanAmericana – luksus i funkcjonalność
Caravelle oferuje dziewięć miejsc siedzących w standardzie oraz wyrafinowane tkaniny, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz system audio z dziesięcioma głośnikami. Wersja Life dodaje klimatyzację, podłokietniki i 16-calowe felgi aluminiowe. Najbardziej ekskluzywna wersja Style wyróżnia się m.in. chromowanymi wykończeniami, matrycowymi reflektorami LED oraz panoramicznym dachem.
Wersja PanAmericana, dostępna dla Transportera i Caravelle, oferuje solidne wykończenia terenowe, 19-calowe felgi aluminiowe oraz ekskluzywne tkaniny siedzeń. Opcjonalny napęd 4MOTION uzupełnia możliwości terenowe obu modeli.
Czytaj też: Volkswagen Amarok Pro – solidny i wszechstronny tytan pracy?
Grafika tytułowa: Volkswagen