Model demonstracyjny elektrycznego Forda F-150 Lightning Supertruck szturmuje amerykańskie góry

Ford Performance zaprezentował nowy elektryczny model demonstracyjny pickupa F-150 Lightning SuperTruck, który zadebiutował w kamuflażowym malowaniu. Ten innowacyjny pojazd rozpoczyna w przyszłym tygodniu testy z okazji powrotu do rywalizacji na słynnym górskim odcinku Pikes Peak. W głównym wyścigu, który odbędzie się 23 czerwca 2024 roku, za kierownicą zasiądzie Romain Dumas, obecny rekordzista Pikes Peak International Hill Climb.

Ford Performance prezentuje elektrycznego pickupa F-150 Lightning SuperTruck

Elektryczny F-150 Lightning SuperTruck, opracowany przez Ford Performance we współpracy z firmą STARD, nawiązuje do standardowego modelu F-150 Lightning. Aerodynamika pojazdu została zaprojektowana tak, aby osiągnąć siłę docisku wynoszącą 6000 funtów przy prędkości 150 mil na godzinę. To kluczowe dla skutecznej rywalizacji na trudnym, górskim odcinku Pikes Peak. Programy związane z elektrycznymi samochodami demonstracyjnymi mają bezpośredni wpływ na rozwój technologii elektrycznych układów napędowych. Spostrzeżenia zebrane podczas startu na Pikes Peak posłużą do kalibracji oprogramowania oraz do ustalenia składu chemicznego ogniw akumulatorów w przyszłych pojazdach seryjnych.

Dotychczasowe osiągnięcia Forda na Pikes Peak obejmują między innymi ustanowienie nowego rekordu klasy open przez elektryczny model SuperVan 4.2 w 2023 roku, z czasem 8 minut 47,682 sekundy na 20-kilometrowej trasie. F-150 Lightning SuperTruck jest kontynuacją prac nad modelami takimi jak F-150 Lightning Switchgear, demonstracyjnym pojazdem przeznaczonym do szybkiej jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie. Ford Performance podkreśla, że wysiłki w sportach motorowych znacząco przyczyniają się do rozwoju technologii i podnoszenia standardów w całej gamie pojazdów oferowanych przez firmę.

Czytaj też: Debiut Forda Mustanga GTD w Europie. Zamówienia online jeszcze tego lata!

Grafka tytułowa: Ford