Mitsubishi Colt 1.6 F Hybrid 143KM – Poprawny do bólu

O tym samochodzie nie można powiedzieć złego słowa ani przesadnie się nim zachwycić. Wszystko w nim działa tak jak powinno, prowadzi się dobrze, jest wygodny, dynamiczny i mało pali. Jest absolutnie poprawny, dosłownie pod każdym względem.

Segment B to niezwykle konkurencyjny rynek, gdzie o uwagę klientów walczą dziesiątki modeli. Mitsubishi Colt, po latach przerwy, ponownie dołączył do tej walki, oferując klientom przystępną cenowo hybrydę. Czy ten model ma szansę odnieść sukces? Mitsubishi Colt to samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Mitsubishi Motors. Jego historia sięga 1978 roku, kiedy to pierwsza generacja została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Początkowo zaliczany do segmentu C, był odmianą hatchback modelu Lancer. W 1984 roku pojawiła się druga generacja, która wprowadziła nowe wersje silnikowe, w tym po raz pierwszy silnik Diesla. Trzecia generacja, zaprezentowana w 1988 roku, zyskała nowe silniki i bardziej nowoczesny wygląd. W kolejnych latach, aż do 2012 roku, Colt przeszedł wiele zmian, stając się jednym z najpopularniejszych modeli Mitsubishi w Europie. Po ponad 10-letniej przerwie, w 2023 roku Mitsubishi wznowiło produkcję Colta, wprowadzając siódmą generację. Dzisiejszy Colt jest produkowany wspólnie z koncernem Renault i jest bratem klonem modelu Clio.

Poprawny design

Nowocześnie, ale bez szaleństw. Z zewnątrz nowy Colt prezentuje się całkiem dynamicznie. Samochód ma kompaktowe wymiary, co czyni go idealnym do jazdy miejskiej. Przód pojazdu wyróżnia się agresywnym designem z dużym grillem i smukłymi reflektorami LED, które nadają mu sportowy wygląd. Linia boczna jest elegancka i płynna, z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami. Tylna część samochodu jest równie stylowa, z nowoczesnymi światłami LED i subtelnym spojlerem, który podkreśla jego dynamiczny charakter. Profil auta charakteryzuje się opadającą linią dachu i wyprofilowaną linią okien. Ukryte klamki w tylnych słupkach sprawiają, że Colt wygląda jak dwudrzwiowy, sportowy samochód. Mitsubishi Colt 1.6  Hybrid dostępny jest również z opcjonalnymi 18-calowymi felgami aluminiowymi oraz przyciemnianymi szybami, co dodatkowo podkreśla jego nowoczesny wygląd.

Przeczytaj też: Kia XCeed GT-Line – Crossover ze sportowym charakterem (conowego.pl)

Powrót do przeszłości

Wnętrze Colta jest równie przyjemne dla oka. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i ergonomiczna, a zastosowanie miękkich plastików oraz elementów ozdobnych imitujących metal podnosi postrzeganą jakość. Centralne miejsce zajmuje duży, dotykowy ekran systemu multimedialnego, który ułatwia obsługę różnych funkcji pojazdu. Dobra wiadomość dla fanów analogowych rozwiązań. W nowym Mitsubishi Colt mamy dużo fizycznych przełączników, pokręteł, przycisków, a nawet klasyczny drążek zmiany biegów w automacie. Dziś, kiedy to w co drugim samochodzie znajdziemy przełączniki dotykowe i haptyczne, przyciski na desce do zmiany biegów, obsługę głosową, dotykowe potencjometry, można by powiedzieć nawet retro styl, cieszy i jest na wagę złota. Ma to oczywiście swoje zalety, bo wsiadając do samochodu, już po 5 sekundach wiemy co do czego służy. Nie jest to takie oczywiste, bo wsiadając do Volvo EX 30, znajdziemy tylko jeden, centralny, wielki ekran do obsługi wszystkiego. Nie inaczej jest w najnowszych samochodach VW czy w Tesli.

Miękka hybryda

Mitsubishi Colt 1.6 F Hybrid jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy, który łączy 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 94 KM z silnikiem elektrycznym, który generuje moc 69 KM. Łączna moc systemowa wynosi 143 KM. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pomocą bezstopniowej skrzyni biegów typu Multimode. Colt oferuje przyzwoite osiągi dla samochodu miejskiego. Maksymalna prędkość tego modelu wynosi 180 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,3 sekundy. Mitsubishi Colt posiada też tryb jazdy elektrycznej. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu, samochód może poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym przy niskich prędkościach i na krótkich dystansach, co pozwala na oszczędność paliwa i redukcję emisji spalin. Nowy Colt charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa. W warunkach miejskich średnie spalanie wynosi około 5,5-6,0 litra na 100 km. Natomiast w trasie, przy prędkościach autostradowych, zużycie paliwa wynosi około 5,0 litra na 100 km.

Przeczytaj też: Mitsubishi ASX – nowoczesny, kompaktowy, miejski crossover  | CoNowego.pl

Wrażenia z jazdy

Mitsubishi Colt 1.6 oferuje przyjemne wrażenia z jazdy, które docenią zarówno kierowcy miejscy, jak i ci, którzy często podróżują na dłuższych trasach. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu, samochód jest cichy i płynny w ruchu miejskim, a przejścia między silnikiem spalinowym a elektrycznym są niemal niezauważalne. Auto prowadzi się bardzo przyzwoicie i nie można powiedzieć tu ani jednego, złego słowa. W mieście prowadzi się go dynamicznie, precyzyjnie i stabilnie. Auto szybko przyspiesza, ale i skutecznie hamuje. Dobrze trzyma się drogi, nie buja się na zakrętach, niemal sunie jak po szynach. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności, co dodatkowo podnosi komfort podróżowania. W trasie Colt sprawuje się równie dobrze, z tym zastrzeżeniem, że powyżej 130 km/h w kabinie robi się głośno.

Dodatkowe wyposażenie

Colt wyposażony jest w szereg nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy, takich jak tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu czy system monitorowania martwego pola z powiadomieniami na lusterkach. Testowy model miał też system kamer 360 stopni, dzięki czemu parkowanie nim staje się dziecinnie proste. Muzycznie Colt zaskakuje systemem audio od BOSE, z subwooferem w bagażniku. System multimedialny z dotykowym ekranem działa płynnie i bez problemów i obsługuje bezprzewodowo Apple Car i Android Auto. Na pokładzie znajdziemy także indukcyjną ładowarkę do telefonu i dwa złącza USB-A z przodu. Niestety, brakuje ich z tyłu, podobnie jak brakuje nawiewu dla pasażerów.

Podsumowując

Mitsubishi Colt 1.6 Hybrid to bardzo udana propozycja dla osób poszukujących kompaktowego, oszczędnego i dobrze wyposażonego samochodu. Hybrydowy układ napędowy zapewnia niskie zużycie paliwa oraz przyjemne wrażenia z jazdy, a nowoczesne wzornictwo i dobre wyposażenie dodatkowo podnoszą atrakcyjność tego modelu. W tym samochodzie wszystko jest na swoim miejscu i wszystko działa tak, jak powinno działać. Prowadzi się go zaskakująco przyjemnie i stabilnie. Podstawowa wersja zaczyna się od 77 tysięcy, ale testowy model kosztuje prawie 130 tysięcy, a to jest dwa razy więcej. To czego mi zabrakło w najbardziej wypasionej wersji to elektrycznie sterowanych foteli i dwustrefowej klimatyzacji. Podczas testów Colta towarzyszyło mi dość ciekawe uczucie, gdy wsiadałem za kierownicą i ruszałem nim, to miałem wrażenie, że jeżdżę tym samochodem od wielu lat. I nie mam tu tylko na myśli analogowego wnętrza, ale najbardziej poprawnej z poprawnych jazd, która nie powoduje nadmiernej ekscytacji, albo skrajnie odmiennych emocji. Po prostu wsiadałem i jechałem.

Cena: od 77 790 zł (128 290 zł wersja testowa)