MG HS 1.5 Turbo – OMG co za cena!

Za 130 tys. kupimy Kia ProCeed, Audi Q2, Alfa Romeo Junior, VW Passat, Hyundai i30, VW T-Rock czyli samochody dużo mniejsze i tak zwanego golasa, w podstawowym wyposażeniu, którego nikt nie chce. Tyle samo zapłacimy za nowy model MG HS w najlepiej wyposażonej wersji Exclusive z silnikiem 1.5 Turbo 170KM, z automatyczną skrzynią biegów, elektrycznie sterowanymi siedzeniami, klapą bagażnika i pełnym pakietem asystentów. Ceny konkurencji w podobnej opcji zaczynają się od 250 tysięcy.

Cena nowego modelu MG HS zwala z nóg, a oferta wydaje się być bezkonkurencyjna. Od razu nasuwa mi się pytanie, co jest nie tak z cenami samochodów europejskich? Dlaczego chiński koncern może zrobić całkiem porządnego SUVa w rozsądnej cenie i wycenić go tak, że jemu się to opłaca, a nam, konsumentom nie ogołoci kont? Długo czekałem na test nowego MG HS, żeby przekonać się na własnej skórze, czy MG jest wart swojej ceny i co oferuje za 130 tyś. złotych. Wcześniej testowaliśmy MG 4, średniego elektryka, który był dużo tańszy od konkurencji, ale nadal pozostawał na wielu polach za nią w tyle. Czy tak samo będzie z dużo większym i bardziej prestiżowym SUVem?

MG HS to średniej wielkości SUV produkowany przez brytyjsko-chińską markę MG od 2018 roku. Model ten zastąpił wcześniejszy MG GS i od razu zyskał popularność. Pierwsza generacja MG HS została zaprezentowana w sierpniu 2018 roku w Chinach. Samochód wyróżniał się agresywnie stylizowanymi reflektorami i dużą, chromowaną atrapą chłodnicy. Wnętrze oferowało nowoczesne wzornictwo z wykorzystaniem różnych materiałów, takich jak skóra i aluminium. Centralną konsolę zdominował 10,1-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Dostępne były silniki benzynowe o pojemności 1.5 litra (170 KM) i 2.0 litra (220 KM). W 2019 roku wprowadzono także wersję hybrydową typu plug-in (PHEV), która łączyła silnik benzynowy 1.5 litra z silnikiem elektrycznym, oferując łączną moc 245 KM. Druga generacja MG HS została zaprezentowana w lipcu 2024 roku. Nowy model zyskał smuklejszą i bardziej masywną sylwetkę, z charakterystycznym sześciokątnym wlotem powietrza i wysoko osadzonymi reflektorami. Wnętrze zostało zmodernizowane, oferując dwa 12,3-calowe wyświetlacze – jeden dla cyfrowych zegarów, drugi dla systemu multimedialnego. Nowa generacja oferuje zmodernizowany silnik benzynowy 1.5 litra (170 KM) oraz wersję hybrydową PHEV o mocy ponad 300 KM.

Przeczytaj też: MG4 Comfort  – elektryk na każdą kieszeń?

Wizualnie na medal

Nowy MG HS wygląda świetnie. Przód samochodu charakteryzuje się dużą, sześciokątną atrapą chłodnicy, która nadaje mu agresywny wygląd. Reflektory są smukłe i wysoko osadzone, co dodatkowo podkreśla sportowy charakter pojazdu. Wloty powietrza po bokach przedniego pasa są bardziej okazałe, tworząc efekt klamry, która z obu stron okala masywną atrapę chłodnicy. Boki są eleganckie i proporcjonalne, z wyraźnie zaznaczonymi liniami nadwozia, które nadają mu dynamiczny wygląd. Samochód ma długość 4655 mm, szerokość 1890 mm i wysokość 1664 mm, co sprawia, że jest przestronny i komfortowy. Duże, 19-calowe felgi aluminiowe dodają mu elegancji i podkreślają jego nowoczesny charakter. Tył samochodu jest równie imponujący jak przód. Reflektory tylne są w pełni LED-owe i mają nowoczesny, wyrazisty kształt i są połączone świecącym, wąskim paskiem. Elektryczna klapa bagażnika jest szeroka i łatwo dostępna, co ułatwia załadunek i rozładunek bagażu. Pojemność bagażnika wynosi 507 litrów, a po złożeniu siedzeń zwiększa się do niemal 1300 litrów. Całość dopełnia sportowy zderzak z wbudowanymi końcówkami wydechu, co nadaje samochodowi dynamiczny wygląd.

Stonowane wnętrze

Wnętrze MG HS zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej funkcjonalności i komforcie. Deska rozdzielcza jest nowoczesna i elegancka, zdominowana przez dwa 12,3-calowe wyświetlacze. Jeden z nich pełni funkcję wirtualnego kokpitu, a drugi to system multimedialny, który zapewnia łatwy dostęp do wszystkich funkcji pojazdu. Wyświetlacze te są połączone jedną taflą szkła, co nadaje wnętrzu nowoczesny i spójny wygląd. Kierownica jest wielofunkcyjna, obszyta skórą i wyposażona w przyciski umożliwiające sterowanie systemem multimedialnym, tempomatem oraz innymi funkcjami pojazdu. Dzięki temu kierowca ma wszystkie najważniejsze funkcje w zasięgu ręki, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy. System multimedialny w nowym MG HS oferuje szeroki zakres funkcji, w tym nawigację, łączność z telefonem za pomocą Apple CarPlay i Android Auto, a także dostęp do różnych aplikacji i usług online. Ekran dotykowy jest responsywny i intuicyjny w obsłudze, co sprawia, że korzystanie z niego jest przyjemne i bezproblemowe. Materiały wykończeniowe użyte we wnętrzu MG HS są dobrej jakości. Wnętrze jest wykończone miękkimi w dotyku materiałami, a elementy takie jak panele drzwiowe i konsola centralna są pokryte ekologiczną skórą i dodatkami typu piano black. To połączenie materiałów nadaje wnętrzu nowoczesny wygląd, skierowanym mocno w kierunku premium. Tapicerka w nowym MG HS jest dostępna w kilku wariantach kolorystycznych, w tym w klasycznej czerni oraz eleganckim jasnobrązowym odcieniu. Fotele są wygodne i ergonomiczne, zapewniając doskonałe podparcie podczas długich podróży. Przednie fotele są elektrycznie regulowane i podgrzewane, co dodatkowo zwiększa komfort jazdy.

Przeczytaj też: Testujemy samochód Volvo XC60 T6 Hybrid AWD – wygoda, komfort i bezpieczeństwo | CoNowego.pl

Tylko dwie wersje silnikowe

MG HS jest dostępny w dwóch wersjach napędowych: benzynowej oraz hybrydowej typu plug-in (PHEV). Wersja hybrydowa łączy silnik o pojemności 1.5 litra z silnikiem elektrycznym, co zapewnia zasięg elektryczny do 100 km.  Jednak skupiając się na testowanym silniku benzynowym 1.5 litra z turbo, jest to jednostka, która oferuje moc 170 KM. Silnik ten zapewnia dynamiczne osiągi, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 9 sekund. Jest to wynik, który zadowoli większość kierowców poszukujących zrównoważonego połączenia mocy i ekonomii, tym bardziej, że auto nie jest nastawione na bicie rekordów przyspieszenia, ale na ekonomiczną jazdę i komfort. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, silnik benzynowy 1.5 litra z turbo w nowym MG HS spala średnio około 7 litrów benzyny na 100 km w warunkach miejskich. Na trasie zużycie paliwa wynosi około 9 litrów na 100 km. Te wartości mogą się różnić w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, ale ogólnie silnik ten jest uznawany za ekonomiczny w swojej klasie.

Armia asystentów

Nowy HS został wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, które zapewniają wysoki poziom ochrony i komfortu podczas jazdy. Jednym z kluczowych elementów jest system MG Pilot, który obejmuje aktywne hamowanie awaryjne, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz monitorowanie martwego pola. Te funkcje pomagają kierowcy unikać kolizji i utrzymywać pojazd na właściwym torze jazdy. System jest bardzo czuły i często mocno kontruje kierownicą, gdy chcemy zbyt wcześnie zmienić pas po wyminięciu samochodu jadącego obok. Samochód jest również wyposażony w adaptacyjny tempomat, który automatycznie dostosowuje prędkość do pojazdu jadącego przed nim, co jest szczególnie przydatne podczas jazdy w korkach. Asystent jazdy w korkach dodatkowo ułatwia poruszanie się w zatłoczonych warunkach miejskich, automatycznie kontrolując przyspieszanie i hamowanie. Uruchamia się go jednym przyciskiem na kierownicy.  MG HS posiada także zaawansowane systemy parkowania, w tym kamerę cofania HD oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Systemy działają świetnie, z daleka potrafią wykryć nadjeżdżający samochód albo szybko idącego przechodnia i w odpowiednim momencie same potrafią mocno wcisnąć hamulec. MG HD zrobił to raz dużo wcześniej niż ja zamierzałem zahamować, ale brawo za refleks. Wersja Exclusive oferuje dodatkowo kamerę 360°, która zapewnia pełny widok wokół pojazdu, co znacznie ułatwia manewrowanie na ciasnych parkingach. Dodatkowe funkcje obejmują system e-call, który automatycznie powiadamia służby ratunkowe w razie wypadku, oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu, które automatycznie uruchamiają się w zależności od intensywności opadów. Reflektory LED z funkcją „Follow Me Home” zapewniają lepszą widoczność w nocy i automatycznie oświetlają drogę do domu po wyłączeniu silnika.

Wrażenia z jazdy

MG HS to spory SUV wielkości Volvo XC 60, który jest przestronny, komfortowy, ekonomiczny i oferuje bardzo dobre pole widzenia. Beżowa tapicerka wygląda dużo lepiej od czarnej i wnosi świeży powiew premium. Materiały zastosowane wewnątrz auta są dobrej jakości, nic nie trzeszczy, większość powierzchni jest miękka albo obszyta ekologiczną skórą. Nielicznie zastosowane twarde plastiki są dobrej jakości i mają przyjemną w dotyku strukturę. Fotele są w pełni elektryczne i podgrzewane, ale brakuje regulacji odcinka lędźwiowego. Kierownica jest w pełni multimedialna i regulowana we wszystkich płaszczyznach. System inforozrywki ma wgraną własną mapę do nawigacji, ale umożliwia też podłączenia przewodem Apple Car Play i Android Auto. Sam system działa płynnie i nie zawiesza się. Silnik 1,5 Turbo o mocy 170 KM nie oferuje bardzo dynamicznej jazdy, ale nie tego oczekuje po miejskim, komfortowym SUVie, dlatego do ekonomicznej jazdy więcej nie potrzeba. Asystenci wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa działają dobrze i są bardzo czułe, ale szybko można się do nich przyzwyczaić. Samochód prowadzi się precyzyjnie, zawieszenie zachowuje się poprawnie i stabilnie. Na koniec krótki werdykt: Jestem na TAK – nowy MG HS oferuje bardzo wiele, za tak niewiele.

Cena: od 109 000 zł (wersja testowa 129 900 zł)