70 lat kultowego Citroena DS

Model DS, synonim innowacji i elegancji, w 2025 roku obchodzi swoje siedemdziesiąte urodziny. Kultowy samochód po raz pierwszy zaprezentowany został w 1955 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, gdzie natychmiast skradł serca publiczności i klientów. W trakcie targów złożono tysiące zamówień, co świadczy o natychmiastowym sukcesie tego modelu. DS, zaprojektowany by odzwierciedlać awangardę francuskiego przemysłu motoryzacyjnego, stał się symbolem innowacji technicznej, elegancji, komfortu i bezpieczeństwa.

fot. Citroen

Arcydzieło innowacji i francuskiej sztuki podróżowania

Na przestrzeni lat, DS zyskał status legendy, wykraczając daleko poza świat motoryzacji. Jego unikalna architektura techniczna i niezwykłe właściwości jezdne uczyniły go ikoną francuskiej inżynierii. Oficjalny plakat Retromobile 2025, który przedstawia model DS Balloon, został zaprojektowany przez Claude’a Puecha, dyrektora ds. reklamy i jednego z głównych twórców sukcesu DS. Kampania reklamowa z 1959 roku, której plakat jest częścią, w oryginalny sposób podkreślała wyjątkowy komfort wnętrza modelu DS.

Plakat przedstawia model DS 19 w charakterystycznym pomarańczowym kolorze „Tortoiseshell blonde”, unoszący się na czterech dużych balonach, symbolizujących hydropneumatyczne zawieszenie. Ten awangardowy wizerunek podróżował po całym świecie, podkreślając wyjątkowość i prestiż marki DS. Retromobile 2025 będzie jednym z najważniejszych wydarzeń obchodów siedemdziesiątej rocznicy istnienia modelu DS, a szczegółowy program obchodów zostanie wkrótce ogłoszony.

Czytaj też: Nowy Citroën C3 Aircross robi wrażenie!

Grafika tytułowa: Benoît Deschasaux / Unsplash