EA – wzrost przychodów, spadek zysków

Electronic Arts – amerykański producent oraz wydawca gier komputerowych, m. in. takich hitów jak: Battlefield, Need for Speed, Command & Conquer, Mass Effect, Star Wars, a także serii sportowych: FIFA, Madden NFL, NBA Live, NHL poinformował o swoich zarobkach za pierwszy kwartał roku podatkowego 2022, który właśnie się zakończył.

Firma odnotowała wzrost o 6,3% przychodów netto do 1,55 mld USD z 1,46 mld USD w tym samym okresie ubiegłego roku.
W sumie EA wygenerowała zysk netto w wysokości 204 milionów USD, co stanowi spadek o 44% w porównaniu do 365 mln USD w tym samym okresie roku obrotowego 2021.

Podczas telekonferencji dotyczącej zarobków Electronic Arts podzieliła się kilkoma informacjami na temat popularności swoich gier. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy ponad 140 milionów graczy grało w gry EA SPORTS, a ponad 31 milionów dołączyło do FIFA 21 od czasu jej premiery w październiku zeszłego roku. Dobre wyniki zostały osiągnięte pomimo istnienia sporej grupy graczy, wśród których cykl FIFA wzbudza kontrowersje. Zarzucają oni jego twórcom, między innymi niewielką liczbę zmian w gameplayu w kolejnych, ukazujących się co rok częściach, oraz nieprzyjemny system mikropłatności w trybie FIFA Ultimate Team.
Innym, godnym odnotowania faktem jest informacja, że ponad 13 milionów aktywnych graczy gra tygodniowo podczas 9 sezonu w Apex Legends.