Co nowego? Wróciliśmy!

Conowego.pl wraca do czytelników w poszerzonej formule, w ramach której będziemy pisać o technologii. Kiedyś jej rozwój wyznaczał kierunki ewolucji komputerów stacjonarnych, potem przenośnych, następnie sprzętu mobilnego jak smartfon czy smartwatch. Dziś trudno sobie wyobrazić samochód czy sprzęt AGD bez nowoczesnych technologii, dlatego również takie produkty będą przedmiotem naszego zainteresowania.

Conowego.pl dla konsumenta i biznesmena

Na łamach conowego.pl będziemy również podejmować tematykę biznesową, bo dziś coraz bardziej zaciera się granica między sprzętem domowym i biurowym. Dlaczego? Rozpoczynający dziś karierę zawodową młodzi ludzie jeszcze przed chwilą używali „dizajnerskiego” sprzętu konsumenckiego. Ktoś kto korzystał z eleganckiego notebooka konwertowalnego nie wyobraża sobie pracy przy zwykłym biurowym komputerze czy słuchawkach na kablu, których jedyną zaletą jest to, że działają. Relacja między sprzętem biznesowym i konsumenckim działa też w drugą stronę. Dziś użytkownicy domowi coraz bardziej interesują się rozwiązaniami związanymi z chmurą, backupem, serwerem NAS, bezpieczeństwem, szyfrowaniem danych – czyli tym, co jest domeną biznesu właśnie.

Tu należy podkreślić, że materiały publikowane w dziale biznes będą podawane tak, by obok managerów i właścicieli firm były ciekawe dla naszych najczęstszych czytelników, czyli młodych ludzi żądnych informacji o tym, co nowego dzieje się w świecie i czym warto się zainteresować. Bardzo ważnym elementem serwisu będą autorskie artykuły przedstawiające  trendy, fakty, ciekawostki związane z rynkiem. Nie zabraknie też felietonów z opiniami ekspertów i fachowców oraz nowości z kraju i ze świata na temat rozwiązań i trendów, które w przyszłości mogą stać się standardami.

Środki i cele

W Internecie funkcjonuje dużo portali, których – w uproszczeniu – wspólnym mianownikiem jest informowanie czytelników o tym, co kupić i dlaczego. W większości przypadków intencją publikacji jest zachęcenie do zakupu, a środkiem do tego celu jest właśnie portal i publikowane na nim produkty. Na łamach naszego serwisu będziemy również publikować testy, rankingi i zestawienia powszechnie używanych urządzeń mobilnych, stacjonarnych czy różnych nowości. Chcemy jednak, by w conowego.pl stosować inny model przedstawiania produktów, usług czy rozwiązań. Model, w którym celem publikacji nie jest jedynie zachęcenie do zakupu sprzętu. Chcemy pokazywać testowane urządzenia jako środek do realizacji potrzeb użytkownika. Aby ten cel osiągnąć, należy najpierw uświadomić i zdefiniować czytelnikowi jego potrzeby, a następnie dopasować do nich najlepsze rozwiązania. W takim modelu produkty są postrzegane jako środek do osiągnięcia celu, jakim jest spełnienie oczekiwań użytkownika.

W conowego.pl będziemy wyróżniać produkty pod kątem ceny, wydajności czy opłacalności. Jednak najbardziej chcemy pomóc użytkownikowi w dokonaniu wyboru właściwego rozwiązania, przez pryzmat swoich indywidualnych potrzeb. Podobnie jak w przypadku diety, która powinna być dopasowana do konkretnej osoby z jej cechami osobniczymi takimi jak wiek i waga. Podobnie plan przebiegnięcia maratonu powinien uwzględniać choćby podstawowe „parametry” biegacza, a nie być tylko zbiorem instrukcji, za wiarygodnością których stoi autor odnoszący sukcesy dzięki ich zastosowaniu.

Taki model uważamy za bardzo użyteczny, a jednocześnie nietypowy i wyróżniający nasz portal wśród innych. Jesteśmy przekonani o jego sukcesie, ale też świadomi, że awangardowe podejście do produktów i rozwiązań może się okazać trudniejsze, niż w typowych portalach. Dlaczego? Jak wspomnieliśmy, w mediach funkcjonuje dość utarty schemat prezentowania sprzętu w którym użytkownicy są przyzwyczajeni do myślenia za nich i podania gotowego rozwiązania. Mamy jednak nadzieję, że conowego.pl jako doradca w świadomym wyborze – zdobędzie uznanie czytelników.