Xbox pomoże osobom z niepełnosprawnościami wybrać odpowiednią grę

To ważna informacja dla prawie pół miliarda graczy na świecie.

Xbox zacznie dbać o wyraziste oznaczenia swoich produktów pod kątem tego, czy i w jakim stopniu gry przeznaczone na tę platformę dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. To odpowiedź na liczne głosy o niedociągnięciach w tym zakresie – do tej pory gracze musieli poszukiwać dodatkowych informacji w internecie. Nowe tagi początkowo pojawią się w Microsoft Store, a w kolejnych miesiącach na Xbox.com, aplikacji Xboxa na PC oraz w aplikacji Xbox Game Pass.

W czasie okresu testowego nową funkcjonalność sprawdzą członkowie Xbox Accessibility Insiders League (XAIL). Tagi zawierać będą listę 20 funkcji, o których przejrzystość najczęściej apelowali gracze, wśród nich m.in. opcje napisów czy informacje o konieczności pełnej obsługi klawiatury.

„W trakcie procesu kolejne tytuły będą otrzymywać tagi i mamy nadzieję, że zainspiruje to deweloperów do zwrócenia uwagi na te kryteria oraz zachęci ich do projektowania gier w oparciu o nie” – powiedziała Anita Mortaloni, dyrektor ds. dostępności Xboxa, podczas prezentacji nowej funkcji.  O tym, jak ważne są usprawnienia dla graczy z niepełnosprawnościami, Mortaloni przekonuje w swoim tekście na blogu Xboxa, powołując się na szacunki, że na całym świecie jest ich ponad 400 milionów.