Wystawa Cat Art dostępna wirtualnie z HTC Viveport

Gogle pozwalające na poruszanie się w wirtualnej rzeczywistości, jak w prawdziwej znajdują coraz szersze zastosowania. Wiadomo że są przedmiotem pożądania gamerów, nieocenionym narzędziem dla inżynierów czy architektów. Ale świetnie się sprawdzają również w służbie sztuki. Przykładem jest najnowszy projekt HTC Viveport i japońskich artystów.

Jeden z najbardziej ikonicznych japońskich artystów Shu Yamamoto nawiązał współpracę z platformą wirtualnej rzeczywistości VIVEPORT, podczas premiery wirtualnej wystawy zatytułowanej „Wejdź do CAT ART”. Ta niezwykła kolaboracja pozwala wkroczyć artyście w zupełnie nowy wymiar swojej pracy,  pozwalając postaciom kotów w statycznych obrazach po raz pierwszy ożyć w wirtualnej rzeczywistości.

– Niesamowicie jest widzieć, jak głębia wirtualnej rzeczywistości może zupełnie zmienić sposób, w jaki doświadczasz chwili, niezależnie od tego, czy doceniasz dzieła sztuki, oglądasz film czy grasz w grę. – powiedział Joseph Lin, Prezes Zarządu VIVEPORT.

Nowa, wirtualna wystawa CAT ART, po raz pierwszy będzie zawierała wszystkie 124 dzieła, z których słynie Shu Yamamoto, takie jak min.: Kaplica Hisstynów, a także dzieła o światowej renomie, takie jak Mewna Lisa i The Kitty with The Pearl Earring. Burząc mury między sztuką a rzeczywistością, został uruchomiony filtr kociego Instagrama na urządzenia z systemem iOS i Android, który pozwoli ludziom tworzyć nowe dzieła CAT ART z podobizną ich własnych kotków. Zespół techniczny VIVEPORT pomógł Shu Yamamoto przeprojektować jego klasyczne obrazy kotów, tak aby zawierały dynamiczny ruch, szczegóły dźwiękowe
i elementy interaktywne, dzięki czemu grafika VR dosłownie ożyła na płótnie. Wystawa umożliwia oglądanie jej na różnych urządzeniach, w tym na telefonie komórkowym, komputerze lub dowolnym urządzeniu VR.

Współpracując z CAT ART i łącząc VR oraz NFT z wystawą, mamy nadzieję, że poprzez dynamiczne, interaktywne obrazy zwierząt uda się przekazać unikalną perspektywę kota stworzoną przez Shu Yamamoto, a ostatecznie zapewnić odwiedzającym wyjątkowe i wciągające wrażenia. – dodał Joseph Lin.

Czas trwania wystawy: 17 września 2021 r. – 31 marca 2022 r.

Bilety w sprzedaży od: 10 września 2021 r.

Cena biletów: 7.99 USD / 6.99 EUR