Więcej niepomijalnych reklam na YouTube
Należąca do Google platforma YouTube począwszy od września wdrożyła nowy format reklam. Użytkownicy, którzy nie subskrybują usługi Premium, przed rozpoczęciem filmu będą zmuszeni do obejrzenia pięciu reklam (zamiast dwóch, jak do tej pory).
YouTube wydał na Twitterze oficjalne oświadczenie. Potwierdził doniesienia niezadowolonych użytkowników. Stwierdził, że nowe zjawisko może wystąpić u odbiorców z określonym formatem reklamy firmy zwanym bumperami reklamowymi.
Są to te denerwujące krótkie reklamy, które trwają maksymalnie sześć sekund. Wyświetlają się przed filmem, w jego trakcie lub po obejrzeniu materiału wideo w YouTube. Niestety nie można ich pominąć.
Na razie nie wszyscy użytkownicy YT Free są dotknięci tym „udogodnieniem”. YouTube testuje je wśród wybranych użytkowników swojej bezpłatnej wersji serwisu. Obecnie większość użytkowników YouTube Free jest skazanych tylko na dwie reklamy przed rozpoczęciem filmu. Póki co, nie wiadomo, czy wprowadzenie „formatu 5 reklam” będzie dotyczyć wszystkich użytkowników YouTube Free. Znając jednak trochę życie jest to raczej pewne, prędzej czy później.
W swoim oświadczeniu YouTube przypomina, że użytkownicy zarówno wersji bezpłatnej, jak i premium mający uwagi dotyczące zasad reklamowych YouTube, mogą przesłać opinię bezpośrednio do firmy za pomocą narzędzia „Prześlij opinię” obecnego na platformie.
A więc…?
Czytaj także: Streamingowe plany YouTube