VOD z reklamami i dobre wyniki? Disney+!

Disney+ to jeden z najważniejszych graczy na polskim rynku usług VOD. Usługa zdobyła ogromną popularność już w momencie rynkowego debiutu – dzięki temu, że serwuje nam dostęp do wielu popularnych franczyz. Jak się okazuje, poza Polską furorę robi abonament Disney+ z reklamami!

fot. Disney+

Nie każdy abonament z reklamami jest tak popularny!

Abonamenty serwisów VOD serwujące nam reklamy w trakcie seansu wzbudzają wiele kontrowersji. Giganci branży wprowadzili je ze względu na postępujący na świecie kryzys – by uniknąć masowego rezygnowania przez klientów z subskrypcji ze względów finansowych. Abonamenty z reklamami są tańsze, choć często oferują również okrojoną bazę treści.

Całkiem niedawno dowiedzieliśmy się, że z takowym abonamentem ogromne problemy ma Netflix, który musiał zwracać środki reklamodawcom przez to, że ich treści nie osiągnęły deklarowanych przez włodarzy serwisu zasięgów. W przypadku Netflix abonenci niechętnie sięgają po plan z reklamami. Trudno tu wskazać jednoznaczny powód.

Zupełnie przeciwny biegun reprezentuje obecnie Disney+. Najnowsze statystyki wskazują na to, że w Stanach Zjednoczonych, w których jest dostępny pakiet Disneya z reklamami, aż 36% nowych subskrybentów wybiera opcję z treściami komercyjnymi. W przypadku konkurencji – HBO Max i Netflix to odpowiednio zaledwie 21% i 19% nowych abonentów.

Czytaj też: Power Rangers wracają! Stara ekipa na planie!

Dobry wynik abonamentu Disney+ z reklamami może skłonić jego twórców do zaoferowania go w kolejnych krajach. Czy trafi także do Polski? O tym przekonamy się w najbliższych miesiącach.

Grafika tytułowa: Disney+