Ulubione aplikacje w hotelu? Imponujące plany Google!

Google we współpracy z DIRECTV pracuje nad nową platformą „Advanced Entertainment Platform”, dedykowaną dla branży hotelarskiej. Celem jest dostarczenie rozrywki w pokojach hotelowych na poziomie domowej konsumpcji treści – streaming + klasyczna telewizja „na żywo. Platforma ma integrować najpopularniejsze aplikacje streamingowe (Netflix, Disney+, HBO Max, Apple TV, YouTube, Amazon Prime Video) oraz kanały na żywo od DIRECTV. Brzmi imponująco?

Co to oznacza dla gości hotelowych? Przede wszystkim będą oni mogli przesyłać treści ze swoich urządzeń (smartfon, tablet, komputer) na hotelowy telewizor za pomocą funkcji Google Cast. Co ważne – wersja hotelowa Google TV otrzyma uproszczony, spersonalizowany interfejs. Możliwe też będzie spersonalizowanie interfejsu przez dany hotel – a więc dodanie logo, powitania, tła, menu dla gościa oraz promowanie usług hotelowych.

Ważne jest to, że nowy system ma działać nawet na starszych telewizorach. Nie wymusi więc na hotelach kosztownej wymiany sprzętu. Goście natomiast do swoich kont w usługach streamingowych będą się logować dzięki kodom QR. A ich dane i historia oglądania będą kasowane automatycznie po jednej dobie lub przy wyjeździe. Pełne wdrożenie planowane jest na przyszły rok. Nie wiadomo jeszcze, które hotele skorzystają z nowości w pierwszej kolejności.

Czytaj też: Google TV w końcu się zmienia! Największy redesign od pięciu lat w testach!

Grafika tytułowa: