Spotify sponsorem FC Barcelona

W ramach nowej umowy sponsorskiej pomiędzy hiszpańskim klubem FC Barcelona a szwedzkim serwisem streamingowym Spotify słynny na cały świat stadion Camp Nou zmienia nazwę na Spotify Camp Nou.

Spotify uzyskał prawa do nazwy kolebki Barcy wraz z możliwością zamieszczenia swojego logo na oficjalnych koszulkach zespołu. Umowa będzie obowiązywała przez najbliższe cztery sezony i opiewa na kwotę 310 milionów dolarów.

Zadłużona FC Barcelona przechodzi trudne chwile. Spada odsetek zarejestrowanych kibiców, którzy udostępniają swoje dane osobowe, a to wpływa na wartości umów sponsorskich. Szacuje się, że tylko 1% z 350 milionów fanów obserwujących klub zarejestrowało się, udostępniając jednocześnie informacje o sobie.

Alex Norström, szef działu Premium Spotify, powiedział w oświadczeniu, że serwis wykorzysta swój sponsoring jako okazję do „wzmocnienia pracy artystów”. W sposób, który połączy „światy muzyki i piłki nożnej, dając globalną scenę graczom i artystom”.

  „Na przykład wykorzystanie dynamicznych wyświetlaczy cyfrowych do prezentacji i kierowania geograficznego odpowiednich artystów do globalnej publiczności telewizyjnej Barçy. Podczas gdy widzowie w Europie widzą jeden przekaz, widzowie telewizyjni w Indiach mogą otrzymać inny, interesujący lokalnych fanów” – mówi Norström.

Jego wypowiedź może oznaczać, że Spotify będzie inwestować w reklamy stadionów cyfrowych. Takie, które zmieniają się w zależności od lokalizacji i kanału, na którym oglądany jest mecz.

W dalszej części wypowiedzi, szef Spotify wspomina o „innych ekscytujących elementach”, które są w planach. O szczegółach na ten temat, firma poinformuje jeszcze w tym roku.

Czytaj także: W USA rośnie sprzedaż płyt CD