Spadek dochodów Xiaomi w Chinach
Dochody chińskiego producenta smartfonów Xiaomi w czwartym kwartale znacznie spadły na rodzimym rynku. Jest to efekt spowolnienia konsumpcji i zakłóceń spowodowanych ograniczeniami związanymi z pandemią COVID-19.
Chińska gospodarka odbije się powoli od dna, choć konsumenci zachowują ostrożność w wydawaniu pieniędzy pomimo złagodzenia ograniczeń dotyczących podróży krajowych i międzynarodowych.
Prezes grupy Xiaomi, Lu Weibing, na spotkaniu z pracownikami powiedział, że chińska elektronika konsumencka widzi obecnie wczesne oznaki ożywienia, ale „zajmie to trochę czasu”.
Dodał, że spadki rok do roku mogą być kontynuowane w pierwszej połowie roku, zanim nastąpi odbicie.
Sprzedaż Xiaomi w czwartym kwartale 2022 roku osiągnęła równowartość 9,6 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 22,8% w stosunku do roku wcześniej.
Liczby nieco przewyższyły oczekiwania analityków, ale oznaczają czwarty z rzędu spadek przychodów firmy i jak dotąd największy w historii. Dochód netto spadł w tym okresie o 67,3%.
Ogólna konsumpcja w Chinach spadła w przypadku większości kategorii produktów w czwartym kwartale, ponieważ nagłe zniesienie restrykcyjnych ograniczeń związanych z COVID-19 doprowadziło do szybkiego powrotu zakażeń. r
Według firmy badawczej Canalys, wszystkie główne marki smartfonów doświadczyły w tym okresie spadku sprzedaży w Chinach.
Xiaomi boryka się również z problemami w Indiach, gdzie nie zauważyła rosnącego zainteresowania konsumentów urządzeniami z wyższej półki i ostatecznie straciła swoją pozycję najlepiej sprzedającej się marki telefonów na rzecz południowokoreańskiego Samsunga.
Czytaj także: Xiaomi 13 – godny rywal dla flagowców Samsunga?