Poważne problemy klientów DPD!

Odbieranie przesyłek kurierskich i korzystanie z usług najważniejszych w naszym kraju dostawców paczek to dla wielu z nas codzienność. Niestety niepokojące wieści dla swoich klientów ma firma DPD – cyberprzestępcy przejęli część ich danych osobowych. Co to oznacza i czy mamy się czego obawiać?

fot. Bench Accounting / Unsplash

Dane klientów w niepowołanych rękach

Według doniesień, które pojawiły się w Internecie, baza danych jednego z dostawców usług SMS padła łupem hakerów. Na szczęście znajdowały się w niej wyłącznie numery telefonów części klientów operatora przesyłek kurierskich. Nawet jednak takie z pozoru niegroźne naruszenie prywatności danych może przynieść poważne konsekwencje dla właścicieli numerów telefonów, które wyciekły. Dlatego też DPD rozsyła do nich SMS-a z ostrzeżeniem:

Szanowni Państwo! DPD uzyskało informacje, że u jednego z dostawców usług smsowych mogło dojść do nieuprawnionego ujawnienia Państwa numeru telefonu – prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności w stosunku do SMS lub telefonów, które Państwo otrzymujecie, w tym wszelkich próśb o dokonanie opłat za usługi lub towary bądź przekazanie swoich danych. Przypominamy również, aby nie klikać w podejrzane linki zawarte w wiadomościach.

Póki co nie wiadomo kto odpowiada za wyciek danych należących do klientów DPD. Trwa ustalanie winnych i przyczyn zdarzenia.

Czytaj też: W Diablo IV nie będziemy grać w nieskończoność?

Jeśli w ostatnim czasie korzystaliście z usług DPD – warto uważać na przychodzące SMS-y. Jeśli będą zawierały podejrzane linki – nie klikajcie ich. Warto wtedy zgłosić nadawcę do organów ścigania – by ułatwić zidentyfikowanie oszustów i posadzenie ich za kratkami.

Grafika tytułowa: Jefferson Santos / Unsplash