Odświeżona aplikacja Allegro z Asystentem AI
Allegro udostępniło nową wersję aplikacji mobilnej dla wszystkich użytkowników. Kluczową nowością jest Asystent AI wspierający wyszukiwanie produktów bezpośrednio w aplikacji. Funkcja Asystenta AI działa w formie testu i jest dostępna obecnie dla wybranej grupy użytkowników.
Allegro informuje, że aż 86% osób kupujących online korzysta z AI na etapie zbierania informacji o produktach. Co więcej – 48% kupujących wykorzystuje AI do poszukiwania inspiracji zakupowych, a 13% ankietowanych deklaruje aktywne korzystanie z AI jako realnego narzędzia wspierającego zamawianie produktów.
Gigant branży e-commerce chce połączyć te dwa obszary – informacyjne i inspiracyjne, w jednym miejscu – bez potrzeby opuszczania aplikacji. Odświeżony ekran główny ma nowocześniejszą, lżejszą szatę graficzną i usprawnioną nawigację. Na stronie głównej można od razu dodać produkt do koszyka lub ulubionych, bez przechodzenia na stronę oferty. Na dole strony głównej natomiast pojawiają się dynamiczne rekomendacje produktów dopasowane do użytkownika.
Rekomendacje są zasilane AI i zmieniają się w czasie rzeczywistym – nawet w trakcie jednej sesji przeglądania. Całość ma ułatwić odkrywanie produktów, uprościć dokonywanie zakupów i zwiększyć zadowolenie z użytkowania aplikacji.
„Asystent AI to nasza odpowiedź na rosnącą rolę generatywnej sztucznej inteligencji w procesie zakupowym. Rozpoczynamy strategiczną ewolucję platformy Allegro. Ogłoszone właśnie zmiany to dopiero pierwszy krok, który wyznacza kierunek rozwoju platformy w nadchodzących miesiącach. Kluczowe jest dla nas jednak stopniowe wdrażanie zmian, tak aby zachodziły one w tle codziennych doświadczeń użytkowników. Dzięki temu możemy zapewnić im naturalne przyzwyczajanie się do nowości.”
Piotr Szatybełko, VP Technology w Allegro
„To właśnie dzięki inteligentnym algorytmom możemy dziś zaproponować naszym użytkownikom bardziej spersonalizowane treści i nowe, angażujące moduły, które sprawiają, że zakupy stają się jeszcze prostsze i przyjemniejsze. Sięgając po aplikację, nasi klienci znajdą tam produkty, których szukają i rekomendacje, które zainspirują ich podczas codziennych zakupów, dając radość odkrywania tego, czego wcześniej nie znali. Wszystko to bez opuszczania naszej aplikacji.”
Aleksandra Wasielewska, Head of App w Allegro
Czytaj też: Startuje promocja Allegro Black Weeks 2025
Grafika tytułowa: Allegro

