Nowy chatbot Claude przetestowany przez gigantów

Anthropic to firma założona przez byłych pracowników OpenAI, Danielę i Dario Amodei. Na fali zainteresowania tematem uruchomiła własnego chatbota ze sztuczną inteligencją, którego nazwała Claude.

Anthropic przetestował chatbota z innymi firmami technologicznymi, takimi jak DuckDuckGo, Quora i Notion, i w twej chwili czeka na rozpoczęcie współpracy z podmiotami, które chcą włączyć chatbota do swoich produktów.

Po sukcesie OpenAI z ChatGPT temat nie schodzi z pola zainteresowania użytkowników, ale także całego przemysłu technologicznego.

Firma Anthropic została założona w 2021 roku przez ludzi, którzy opuścili OpenAI, w tym głównego inżyniera GPT-3, Toma Browna. Tak więc istnieje wiele podobieństw w technologii, która została użyta do jego szkolenia. Właściciele twierdzą, że wykorzystali listę reguł i zasad do trenowania modelu sztucznej inteligencji, który nazywają konstytucyjną sztuczną inteligencją.

Claude, jak twierdzi Anthropic, został wyszkolony, by być pomocnym i uprzejmie odmawiać odpowiedzi na pytania, które mogą być szkodliwe. Taki efekt osiągnięto podobno przez wzmacnianie z innym modelem preferencji, aby uczynić chatbota nieszkodliwym, ale także nieunikającym trudnych tematów.

DuckDuckGo przetestował model wykorzystując go do uruchamiania narzędzia wyszukiwania dla swoich użytkowników. Google również uznał tę technologię za przydatną i zainwestował 300 milionów dolarów w Anthropic pod koniec zeszłego roku.

Teraz firma wprowadziła Claude w dwóch wariantach, standardowym i natychmiastowym, przy czym ten drugi oferuje szybszy, lżejszy i tańszy sposób integracji sztucznej inteligencji z produktami. Anthropic sugeruje, że chatbot mógłby zostać przydzielony do zadań związanych z wyszukiwaniem, obsługą klienta, sprzedażą, a także pracą zaplecza.

Claude jest samowystarczalny i nie ma dostępu do Internetu. Dodatkowo, jak zapewniają właściciele, można mu również przypisać osobowość i rozpoznawalny, personalny ton, coś, czego jeszcze nie ma nawet Microsoft.

Czytaj także: ChatGPT w autach General Motors