Jeden kabel do każdego ładowania auta: w domu i w podróży z mocą do 22 kW

Kabel Bosch nie wymaga wbudowanej skrzynki sterującej typu In-Cable Control Box (ICCB). Jest lekki i poręczny, może być używany w domu i w podróży. Dzięki adapterom do wtyczek typu 2 i wtyczek domowych nie jest już potrzebny drugi kabel do ładowania. Na takie rozwiązanie czekają z pewnością kierowcy zwłaszcza w Polsce. Niestety, będą musieli poczekać jeszcze do połowy przyszłego roku…

Ładowanie samochodów elektrycznych to chyba największa niewygoda związana z elektromobilnością w Polsce. Mały zasięg i ograniczenia  związane tak z czasem ładowania, jak dostępnością infrastruktury zniechęcają ciągle niejednego potencjalnego klienta do zakupu auta z silnikiem elektrycznym.

Inteligentny, poręczny…

Bosch wprowadza na rynek rozwiązanie, które częściowo rozwiązuje problem dostępności źródeł ładowania akumulatorów. To uniwersalny kabel do ładowania ze zintegrowanymi systemami sterowania i bezpieczeństwa. Nie wymaga „charging brick” – jak potocznie nazywa się nieporęczną i ciężką skrzynkę sterującą typu In-Cable Control Box (ICCB) – również podczas ładowania z gniazdka 230 V. Dzięki temu kabel do inteligentnego ładowania, waży niecałe trzy kilogramy. To o 40 procent mniej niż konwencjonalne kable ze skrzynką ICCB.

Zaawansowany technicznie kabel oszczędza nie tylko na wadze, ale także miejsce w bagażniku. Jest wyposażony w adaptery do wtyczek typu 2 i wtyczek domowych. Kierowcy, którzy chcą mieć swobodę wyboru, czy ładować z gniazdka w domu, czy na stacji w drodze, nie potrzebują już drugiego kabla.

… przede wszystkim bezpieczny

Technika zintegrowana w każdej wtyczce sprawia, że proces ładowania jest bezpieczny i sprawnie przebiega. Wtyczka typu 2 na końcu kabla od strony pojazdu zawiera komponenty do sterowania i monitorowania mocy ładowania. Znajdująca się z drugiej strony wtyczka domowa z adapterem mieści kontrolę temperatury i wyłącznik różnicowoprądowy. Gwarantuje to, że nawet podczas regularnego ładowania z domowego gniazdka z mocą do 2,3 kW nie dojdzie do przeciążenia ani przegrzania. W razie potrzeby system bezpieczeństwa wyłącza ładowanie, zanim sytuacja stanie się krytyczna.

Dzięki temu uniwersalnemu kablowi do ładowania, Bosch sprawia, że elektromobilność jest jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika – mówi dr Uwe Gackstatter, prezes działu Bosch Powertrain Solutions. – Chcemy, aby nowe kable stały się standardowym wyposażeniem pojazdów elektrycznych.

Bosch planuje rozpocząć sprzedaż kabla producentom pojazdów i kierowcom w połowie 2022 roku.

Więcej informacji na temat kabla od strony technicznej można znaleźć tutaj.