Instagram wycofuje się z kontrowersyjnych zmian!
Instagram to jeden z najważniejszych i najpopularniejszych serwisów społecznościowych na rynku. Ostatnimi czasy koncern Meta próbował w jego przypadku przeforsować dość radykalne zmiany, które miały upodobnić Instagrama do TikToka. To nie spodobało się fanom serwisu. Negatywny odzew z ich strony był tak potężny, że zadecydowano o wycofaniu się z obranej w tej kwestii strategii.
Użytkownicy chcą „klasycznego” Instagrama
Instagram jest z nami od lat. Miliony użytkowników na całym świecie pokochały go za prostotę przekazu oraz intuicyjny interfejs. Problem w tym, że w pewnym momencie wysoko postawione w Meta osoby chciały uczynić z niego przeciwwagę dla coraz popularniejszego TikToka. Ostatnimi czasy w przypadku serwisu zaczęto stawiać na coraz bardziej intensywne wykorzystanie krótkich form wideo w ramach tzw. Rolek (Reels). To nie spodobało się użytkownikom!
W sieci serwis zaczął być intensywnie krytykowany nie tylko przez „szeregowych” jego użytkowników, ale też przez samych influencerów udzielających się na Instagramie. Z ostrym hejtem spotkał się też nowy mechanizm rekomendacji wprowadzony przez Instagrama całkiem niedawno, który promował materiały powielane w stosunku do TikToka. W obliczu tak negatywnego odzewu włodarze Instagrama podjęli bardzo ważną decyzję.
Wycofano się z negatywnie odebranych zmian. To koniec denerwującego, pełnoekranowego feedu oraz kiepskich rekomendacji bazujących na słabo spisujących się algorytmach. Użytkownicy Instagrama mogą odetchnąć z ulgą – przynajmniej na razie!
Czytaj też: Dyrektor Lamborghini w Apple! Samochód w drodze?
Przykład Instagrama pokazuje nam, że w niektórych kwestiach pozostajemy tradycjonalistami. Skoro serwis doskonale sprawdzał się w klasycznej formie i cieszył zainteresowaniem użytkowników, to po co zmieniać go na siłę? Miejmy nadzieję, że w przypadku Instagrama to na razie koniec głupich pomysłów.
Grafika tytułowa: S O C I A L . C U T / Unsplash