Hummer EV – dla wątpiących w elektrykę

Tysiąc koni mechanicznych, masa własna taka, że ​​w niektórych krajach trzeba by mieć specjalne prawo jazdy, akumulator litowo-jonowy, o wielkiej pojemności, czas od zera do setki -trzy sekundy, ponad 480 km zasięgu.

Oto najnowsze dziecko GMC – Hummer EV 2023- w pełni elektryczna super ciężarówka z zerową emisją.

Biały Hummer EV

Hummer EV – terenowy lewiatan

Ważący 1325 kg akumulator stanowi prawie jedną trzecią masy Hummera (4110 kg). Składa się z 24 modułów Ultium, które są podwójnie ułożone, aby zapewnić pojemność netto 212,7 kWh. Pakiet chroni solidna rama konstrukcyjna przykręcona do nadwozia (nie ma tradycyjnej ramy drabiny jak w starych Hummerach). Ciężarówka ma radzić sobie w terenie, posiada więc osłony przeciwpoślizgowe i płyty poślizgowe, które zapewniają bezpieczeństwo całego litowo-jonowego serca pojazdu.

Hummer EV jest wyceniony na 112 595 dolarów, Hummer EV 3X na 99 995 dolarów, będzie dostępny od jesieni. Wykorzystuje układ z trzema silnikami: pojedynczą przednią jednostkę napędową z blokowanym mechanizmem różnicowym i silnikiem dla każdego tylnego koła, z elektroniczną funkcją blokady osi. Razem te trzy silniki dają łączną moc 1000 KM (745 kW) i około 1000 lb-ft (1355 Nm).

Wnętrze Hummera EV ma śmiały styl, z wytrzymałymi akcentami na elementy takie jak ekrany.  Jest konwencja, która steruje sterowaniem i duże przepływy do transportu do zmiany trybu i sterowania.  Panele dachowe są zdejmowane.

Pomimo swoich rozmiarów – 5507 mm długości i 2201 mm szerokości Hummer EV jest dość łatwy w prowadzeniu. Zarówno po autostradzie i w podmiejskim ruchu. Pomaga w tym wysoka pozycja kierowcy, podobnie jak zestaw monitorów martwego pola i kamer. Hummer EV jest również wyposażony w zaawansowany system wspomagania jazdy Super Cruise firmy GM, który aktywnie steruje, przyspiesza i hamuje. Podobnie jak w przypadku innych wdrożeń Super Cruise, istnieje kamera śledząca wzrok kierowcy. Zapewnia ona, że ​​osoba za kierownicą zwraca uwagę na drogę przed nią.

Ciężarówka korzysta z interfejsu człowiek-maszyna o tematyce kosmicznej, z grafiką renderowaną przez silnik Unreal Engine. Animacje reagują na zmiany trybu jazdy. System informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 13,4 cala jest w zasięgu kierowcy. Działa na Android Automotive, dzięki czemu na pokładzie jest skuteczny asystent głosowy. Dostępne są także Mapy Google do nawigacji i do rozwijającego się ekosystemu aplikacji innych firm.

Czytaj także: Pierwszy elektryczny SUV Lotusa