Egzoplaneta HD 63433 d przypomina młodą Ziemię

System HD 63433 został odkryty już jakiś czas temu. Zawiera kilka egzoplanet z których jedna bardzo przypomina naukowcom młodą Ziemię, gdy powstawał nasz Układ Słoneczny.

Według naukowców w systemie HD 63433 znajduje się gwiazda bardzo podobna do Słońca, ale znacznie młodsza. Jej wiek oszacowano na kilkaset mln lat. W systemie tym znajduje się kilka egzoplanet, z których bardzo ciekawą jest świat o nazwie HD 63433 d.

HD 63433 d jest trzecią z odkrytych w tym systemie egzoplanet. Świat ten jest nieco większy od Ziemi i jest to dotychczas najmłodsza planeta tej wielkości wśród wszystkich odkrytych spoza naszego układu, których wiek oszacowano na mniej niż 500 mln lat – czytamy na portalu.

HD 63433 d z jednej strony jest zbliżony wielkością do naszego świata i w dodatku znajduje się w towarzystwie podobnej do Słońca gwiazdy. Jej promień jest około 10 proc. większy od Ziemi, a wiek szacowany jest na 300-400 mln lat. Niestety ta egzoplaneta krąży bardzo blisko swojej gwiazdy i temperatura na jej powierzchni może sięgać prawie 1300 stopni Celsjusza. Naukowcy nie mają jeszcze pewności, że jest ona skalitym obiektem przypominającym Mars czy Ziemię i tutaj będą podejmowane dalsze badania.

Okazuje się jednocześnie, że ten system HD 63433 znajduje się zaledwie 73 lata świetlne od nas.

Źródło: geekweek.pl

Czytaj też: Jezioro na Marsie. Nowe badania!

Grafika tytułowa: Pawel Czerwinski / Unsplash