„Antyimprezowe” rozwiązania w Airbnb
Airbnb wdroży przetestowaną w Australii „technologię antyimprezową”, skierowaną przeciwko uciążliwym gościom.
Technologia przyjrzy się czynnikom, takim jak historia pozytywnych recenzji (lub ich brak), czas pobytu na Airbnb, długość podróży. Zanalizuje pobyt w weekend vs. dzień powszedni, aby ustalić, czy dana rezerwacja może być przeznaczona na organizację przyjęcia. Ta technologia zacznie być używana w USA i Kanadzie, a nadal będzie stosowana w Australii.
„Głównym celem jest próba ograniczenia zdolności uciążliwych klientów do organizowania nieautoryzowanych imprez, które negatywnie wpływają na naszych gospodarzy, sąsiadów i społeczności, którym służymy” – poinformował Airbnb w oświadczeniu.
„Jest to integralna część naszego zaangażowania na rzecz społeczności przyjmującej, która szanuje swoich sąsiadów i nie chce żadnej części szkód majątkowych i innych problemów, które mogą wystąpić w przypadku nieautoryzowanych lub zakłócających stron”.
Firma zawsze zabraniała gościom organizowania imprez wbrew woli właściciela nieruchomości. W 2019 roku nowa zasada zabroniła organizowania imprez z otwartymi zaproszeniami – tych reklamowanych w mediach społecznościowych – i pozwoliła na wyrzucenie gospodarzy z platformy za wpuszczanie niesfornych klientów.
W 2020 roku Airbnb odnotował wzrost rezerwacji na imprezy domowe, ponieważ bary i kluby zostały zamknięte i wprowadziły inne ograniczenia. W sierpniu tego roku wprowadziła „tymczasowy” zakaz wszelkich imprez i wydarzeń, który stał się trwale obowiązujący w czerwcu bieżącego roku.
Po wprowadzeniu „antyimprezowej regulacji” w Australii nastąpił 35% spadek liczby incydentów z udziałem nieautoryzowanych klientów.