Amazon pozywa za fałszywe recenzje

Gigant e-handlu pozwał ponad 10 tysięcy grup z Facebooka z powodu podejrzeń o pośredniczenie w sprzedaży fałszywych recenzji.

Złożony pozew oskarża administratorów grup o nakłanianie do recenzowania przedmiotów w zamian za pieniądze lub darmowe produkty. Jedna z grup, „Amazon Product Review”, miała ponad 43 tysiące członków i rzekomo oferowała zwrot pieniędzy nabywcom, którzy podzielili się nieprawdziwą recenzją produktów, takich jak statywy do aparatów i odtwarzacze samochodowe.

Inna, mająca 2,5 tysiąca członków grupa wyszukiwała fałszywe recenzje i oferowała je sprzedawcom po 10 dolarów za jedną.

Facebook zlikwidował połowę z oskarżonych grup, przyglądając się bacznie pozostałym.

Sprawa dotyczy grup z całego świta, proceder był prowadzony we wszystkich państwach, gdzie działa Amazon. Problem jest coraz większy i rośnie wraz ze wzrostem sprzedaży przez Internet. Obniżanie recenzji konkurencji stało się dla wielu osób sposobem na zarabiane pieniędzy. Amazon pokazał, że zamierza z tym walczyć w sądach.

Gigant twierdzi, że używa kombinacji narzędzi sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i ludzkich moderatorów, aby próbować ograniczyć fałszywe recenzje. Poproszono również inne firmy zajmujące się mediami społecznościowymi o wkroczenie i pomoc, ponieważ społeczności z fałszywymi recenzjami rozkwitły na grupach na Facebooku i w aplikacjach do przesyłania wiadomości, takich jak Telegram, WhatsApp i WeChat.

Czytaj także: Amazon śledzi klientów swoich sklepów