Abonenci Netflixa nie korzystają z gier

Tylko 1% z 221 milionów klientów Netflixa korzysta z gier dostępnych w ich abonamentach – wynika z analizy przeprowadzonej przez Apptopia na zlecenie serwisu CNBC.

Dokładne dane wskazują, że gry giganta streamingu zostały pobrane łącznie 23,3 miliona razy przez średnio około 1,7 miliona użytkowników dziennie.

Co prawda Netflix zapowiadał, że nie spodziewa się, że jego dział gier będzie od razu przynosił zyski, ale pytanie brzmi: jak długo będzie czekał na zmianę tej sytuacji. Szczególnie po tym, jak stracił milion subskrybentów w ostatnim kwartale.

Firma wciąż pokłada nadzieje w tańszych usługach reklamowych, które ma wprowadzić na początku 2023 roku. Serwis planuje również walczyć z udostępnianiem kont i eksperymentuje z pomysłami, które obejmują pobieranie opłat za dodatkowe podłączenia użytkowników. Gotowy system udostępniania może również zostać wprowadzony w 2023 r.

Gigant poczynił znaczne inwestycje, aby rozszerzyć swoje portfolio poza programy telewizyjne i filmy. Na początku tego roku zapłacił 72 mln dolarów za Next Games. To fiński deweloper gier mobilnych, który stworzył grę RPG opartą na Stranger Things. Niedawno zapewnił wyłączne prawa mobilne do ciekawych gier niezależnych, takich jak Spiritfarer i Into The Breach.

Jeśli te wszystkie inwestycje Netflixa nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, prawdopodobnie będą to ostatnie wydatki na cele inne niż filmowe w dającej się przewidzieć przyszłości.  

Czytaj także: Netflix proponuje trzy nowe gry mobilne