Hyundai KONA N Line Hybrid – koreański futurysta w sportowym garniturze

Hyundai KONA w wersji N Line z napędem hybrydowym HEV 1.6 GDI, sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów 6DCT, napędem na dwa koła 2WD i mocą 141 KM to propozycja, która łączy rozsądek z emocjami. Samochód ten oferuje odważną stylistykę i nowoczesne rozwiązania technologiczne.

Warto zacząć od szerszego kontekstu, ponieważ historia marki Hyundai i postęp, jak szybko samochody tego producenta wspięły się na szczyt, zajmując ścisłą czołówkę sprzedaży, jest imponująca. Hyundai regularnie plasuje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych marek w Polsce, zajmując 3. lub 5. pozycję w miesięcznych rankingach sprzedaży, tuż za takimi liderami jak Toyota i Skoda. W sierpniu 2025 było to 3. miejsce z liczbą 3508 zarejestrowanych aut, a w listopadzie marka uplasowała się tuż za podium, w koreańskim pojedynku z Kią, zajmując 5. miejsce z wynikiem 2172 zarejestrowanych aut. Jest to absolutnym dowodem na to, że Hyundai jest szanowaną i cenioną marką przez polskich kierowców, o czym sami się o tym przekonaliśmy testując kolejny koreański samochód, tym razem model Kona.

Wygląd zewnętrzny

Nowa generacja modelu wyróżnia się na drodze, a opisując wygląd zewnętrzny, trzeba zacząć od frontu. Charakterystyczny przedni zderzak z dedykowanym grillem i kontrastującymi czarnymi akcentami oraz logo N Line zapewniają imponujące pierwsze wrażenie. Patrząc z boków a potem z tyłu, uwagę zwraca muskularny zderzak tylny, a sportowy charakter SUV-a oddają solidne nadkola ze zintegrowanymi przednimi i tylnymi lampami. Dynamiczne panele boczne z motywem klina oraz charakterystyczne chromowane listwy biegnące od linii szyb do tylnego spojlera nadają sylwetce lekkości i drapieżności. Całość uzupełniają sportowe końcówki wydechu, ponieważ inspirowany sportami motorowymi wariant N Line posiada podwójne chromowane rury wydechowe, które podkreślają jego sportowy charakter. Bryła samochodu osadzona jest na precyzyjnie zaprojektowanym zawieszeniu, a pełne wymiary Hyundai Kona to 4385 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1570 mm wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2660 mm.

Przeczytaj też: Peugeot 2008 GT 1.2 Hybrid DCS6 – kompaktowy SUV

Wnętrze i technologia

Wnętrze samochodu przeszło prawdziwą rewolucję, zaczynając od nowej, sportowej kierownicy, za którą znajduje się innowacyjnie umieszczona gałka zmiany biegów w kolumnie kierownicy. Takie rozwiązanie pozwoliło na wygospodarowanie miejsca i lepszą ekspozycję cyfrowych ekranów oraz zaawansowanego systemu infotainment, które tworzą panoramiczny panel. Opisując wygląd całej deski rozdzielczej, nie można pominąć ergonomicznej konsoli środkowej przełączników i intuicyjnej metody sterowania nawiewem oraz multimediami, która łączy nowoczesność z fizycznymi przyciskami. Dzięki przeniesieniu dźwigni biegów, to co znajduje się na tunelu miedzy przednimi siedzeniami, jest niezwykle funkcjonalne, włącznie z pojemnymi schowkami i przełącznikami trybów jazdy.

Jednostka napędowa

Pod maską testowanego modelu pracuje wydajna jednostka napędowa, którą stanowi napęd hybrydowy HEV 1.6 GDI, współpracujący z precyzyjną sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów 6DCT. Konfiguracja ta oferuje napęd na dwa koła 2WD i moc 141 KM, co stanowi kompromis między osiągami a zużyciem paliwa. Silnik elektryczny wspomaga jednostkę spalinową w kluczowych momentach, zapewniając płynność i dynamikę, jakiej brakuje wielu konkurencyjnym konstrukcjom.

Bezpieczeństwo

Hyundai KONA w tej wersji to także twierdza technologiczna, oferująca zaawansowane systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy na drodze. Na liście wyposażenia znajdują się między innymi system obserwacji uwagi i skupienia kierowcy, system ostrzegania przed kolizją, inteligentny tempomat oraz system utrzymania auta na pasie ruchu. Manewrowanie w ciasnych miejscach ułatwia system kamer cofania 360 stopni i wiele innych asystentów, które nieustannie monitorują otoczenie pojazdu, dbając o bezpieczeństwo pasażerów i innych uczestników ruchu.

Przeczytaj też: Skoda Elroq 85 – wydajny crossover z napędem elektrycznym

Wrażenia z Jazdy

Wrażenia z jazdy nową KONĄ są bardzo pozytywne, na co składa się precyzyjny układ kierowniczy oraz dynamiczna jazda przy wsparciu silnika elektrycznego, który błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Podróżujący docenią przyzwoite wyciszenie kabiny podczas jazdy z większą prędkością oraz dobre trzymanie się w zakrętach, co jest zasługą sztywnego zawieszenia wersji N Line. Kierowca może liczyć na wygodę przy parkowaniu z kamerami 360 stopni, ale prawdziwym wyróżnikiem są kamery wbudowane w lusterka, które przy zmianie pasa ruchu, czyli przy włączeniu migacza, wyświetlają obraz z kamery z lusterka na cyfrowym ekranie w sekcji zegarów, eliminując martwe pole. Jeśli chodzi o ekonomię, samochód oferuje niskie średnie spalanie w mieście na poziomie około 5 litrów, natomiast w trasie wzrasta ono nieznacznie do wartości około 6-7 litrów na 100 kilometrów.

Podsumowanie

Testowany egzemplarz to bogactwo wyposażenia w wersji Hyundai N-line, na które składa się nowy usportowiony wygląd nadwozia oraz ekskluzywne dodatki we wnętrzu. Nabywca otrzymuje sportowe fotele, specjalnie zaprojektowaną kierownicę, a także wykończenie deski rozdzielczej i konsoli środkowej z akcentami N line, co stanowi najwyższy poziom wyposażenia dostępny w ofercie. Hyundai Kona to bez wątpienia futurystyczny design, bogate wyposażenie seryjne, zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz oszczędny i dynamiczny napęd hybrydowy. Jest to kompletny SUV, który z powodzeniem rywalizuje o miano lidera segmentu, a jego cena w wersji N Line zaczyna się od 152 900 zł.