System prowadzenia pojazdu bez udziału rąk kierowcy Ford BlueCruise dopuszczony na polskich autostradach

System prowadzenia pojazdu bez udziału rąk kierowcy, znany jako Ford BlueCruise, został oficjalnie zatwierdzony przez Komisję Europejską do użytku w 15 krajach Europy. Użytkownicy nowych Mustangów Mach-E mogą teraz korzystać z technologii „hands-off, eyes-on” na ponad 133 000 kilometrów wyznaczonych odcinków europejskich autostrad, zwanych Niebieskimi Strefami. Oznacza to, że kierowcy podróżujący, na przykład ze Szwecji do Włoch, mogą przejechać prawie 3000 kilometrów przez sześć krajów, spędzając ponad 25 godzin za kierownicą bez konieczności używania rąk.

Ford BlueCruise zatwierdzony do użytku w 15 krajach europejskich

Ekspansja systemu BlueCruise jest znaczącym krokiem w rozwoju zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Przed zatwierdzeniem w 15 krajach, system był już dostępny w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, gdzie zyskał pozytywne opinie. Ford BlueCruise monitoruje oznaczenia poziome dróg, znaki ograniczenia prędkości oraz zmieniające się warunki drogowe, przejmując kontrolę nad układem kierowniczym, przyspieszeniem, hamowaniem oraz pozycjonowaniem na pasie ruchu, zapewniając jednocześnie bezpieczną odległość od pojazdów poprzedzających.

Kierowcy korzystający z BlueCruise mogą cieszyć się 90-dniowym bezpłatnym okresem próbnym, po którym mają możliwość aktywacji rocznego lub miesięcznego abonamentu, który można anulować lub odnowić w dowolnym momencie. Rozwiązanie to daje użytkownikom elastyczność i wygodę, dostosowując się do ich planów podróży. Dotychczas, na całym świecie, system BlueCruise był wykorzystywany przez ponad 420 tysięcy pojazdów marek Ford i Lincoln, które przejechały łącznie ponad 342 miliony kilometrów, co przekłada się na ponad 3,1 miliona godzin jazdy bez użycia rąk.

Czytaj też: Ford Mustang w policyjnej służbie. Kultowe coupe w roli samochodu pościgowego!

Grafika tytułowa: Ford