Jabra wycofuje się z rynku konsumenckich słuchawek dousznych. Co warto wiedzieć?
Jabra – znany i ceniony producent sprzętu audio dla klientów biznesowych i konsumentów – zapowiedział, że zamierza wycofać się z rynku konsumenckich słuchawek dousznych. Oznacza to koniec lubianej serii Elite. Jednocześnie producent poinformował, że rezygnuje również z serii Talk. To spore zaskoczenie, szczególnie w kontekście premiery nowych modeli Elite 10 i Elite 8 Active 2. generacji, która miała miejsce w tym tygodniu. Co powinni wiedzieć entuzjaści słuchawek Jabra w obliczu takiej decyzji producenta?
Idą poważne zmiany. Co to oznacza dla użytkowników?
W 2023 roku rozpoczęto reorientację linii produktowej Elite w stronę segmentu premium, co zaowocowało znacznym wzrostem poziomu rentowności. Mimo osiągniętych sukcesów, zarząd firmy uznał, że inwestycje niezbędne do dalszych innowacji i wzrostu w tym wysoce konkurencyjnym segmencie są nieuzasadnione w długoterminowej perspektywie. Decyzja ta została podjęta po uwzględnieniu związanych z tym ryzyk i przewidywanych kosztów. Podobna logika kieruje działaniami dotyczącymi linii produktów Talk, która jest pozycjonowana na malejącym rynku mono Bluetooth. Malejące zainteresowanie konsumentów tego typu urządzeniami oraz rosnąca konkurencja spowodowały, że dalsze inwestycje w rozwój tej linii również stały się nieopłacalne.
Warto podkreślić, że starsze modele słuchawek Jabra Elite dostępne będą u dotychczasowych dystrybutorów – najpewniej do momentu wyczerpania dostępnych zapasów magazynowych. Ponadto debiutujące właśnie modele Elite 10 Gen 2 i Elite 8 Active Gen 2 mają być dostępne w sprzedaży na stronie Jabra oraz na Amazonie. Producent zadeklarował, że nie zaniedba użytkowników i zapewni im obsługę posprzedażową, w tym serwis i opiekę gwarancyjną.
Czytaj też: Recenzja Jabra Elite 10 Gen 2. Udoskonalona wersja świetnych słuchawek!
Grafika tytułowa: Jabra