T-Mobile Polska na celowniku UOKiK
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na Internet, może wprowadzać w błąd. Taką informację podał w poniedziałek Urząd.
T-Mobile Polska grozi kara do 10 proc. obrotu.
UOKiK stwierdził, że hasło T-Mobile Polska „1200 GB gratis na rok” jest mylące. Powód? Pakiety internetowe 100 GB przyznawane są co miesiąc, maksymalnie na rok. Pod warunkiem, że konsument okresowo odnawia ofertę za co najmniej 35 złotych.
„Konsument po zapoznaniu się z reklamą powinien mieć ogólne, ale realistyczne wyobrażenie o prezentowanej ofercie”. Powiedział w oświadczeniu prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
„Hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych 1200 GB, a nie kilkunastu mniejszych pakietów, pod warunkiem, że opłata jest uiszczana okresowo.”
O sprawie pisze brytyjski Reuters, który nie otrzymał jeszcze odpowiedzi od T-Mobile Polska na prośbę o komentarz.
Czytaj także: UOKiK wszczyna postępowanie wobec PayPal