Nadchodzi tani Xbox Game Pass?
Xbox Game Pass to jedna z najważniejszych usług subskrypcyjnych dedykowanych graczom. Microsoft dokłada wszelkich starań by nie oddać fotela lidera w tym segmencie konkurentom. Koncern z Redmond zdaje sobie sprawę z postępującej inflacji i tego, że coraz częściej weryfikujemy nasze comiesięczne wydatki. Dlatego już wkrótce może nam zaoferować nowy wariant swojego abonamentu.
Tańszy abonament z reklamami w drodze?
Najnowsze doniesienia wskazują na to, że Microsoft ma zaoferować graczom tańszy wariant Xbox Game Pass, z pewnymi ograniczeniami, z wyświetlanymi w trakcie zabawy reklamami, ale jednocześnie w mocno obniżonej cenie. Czy to recepta amerykańskiego koncernu na lawinowy wzrost cen? Być może. Przypomnijmy, że plany z reklamami wprowadzają już coraz szerzej m.in. platformy VOD.
Na tą chwilę nieoficjalnie wiemy, że nowy abonament miałby kosztować 2,99 euro (czyli około 15 złotych). Ograniczenia o których była przed chwilą mowa to m.in. brak dostępu w dniu premiery do tytułów ekskluzywnych dla Xbox Game Pass (ten miałby być przyznawany po pół roku od premiery), okrojona biblioteka gier oraz brak dostępu do grania w chmurze czy EA Play.
Czytaj też: Co z edycją kolekcjonerską Diablo IV?
Zanim Microsoft wprowadzi nowy abonament globalnie, z pewnością wpierw przetestuje go na kilku kluczowych rynkach – w tym w Stanach Zjednoczonych. Myślę jednak, że już w pierwszych miesiącach rozwiązanie zostanie wdrożone na szerszą skalę. Koncern z Redmond nie może sobie bowiem pozwolić na utratę użytkowników wskutek niepokojów inflacyjnych.
Grafika tytułowa: Sam Pak / Unsplash