Amazon śledzi klientów swoich sklepów
Przedsiębiorstwo handlowe, założone przez Jeffa Bezosa chce pozyskać dane dotyczące nawyków klientów odwiedzających jego sklepy spożywcze.
Aplikacja Store Insights została wdrożona we wszystkich placówkach Amazon Go i Amazon Fresh w USA. Będzie przekazywać markom dane zawierające informacje na temat zainteresowań i nawyków kupujących. Podobnie, jak w przypadku witryn handlu elektronicznego.
Według wpisu na swoim blogu, Amazon podaje, że dane będą bezpiecznie przechowywane w chmurze. Każdy z klientów może zrezygnować z tej funkcji na stronie aplikacji.
Amazon interesuje, jak często produkty są zdejmowane z półek, a następnie kupowane podczas tej samej wizyty w sklepie lub później na stronie Amazon. Dane dotyczące tych zagadnień będą pilnie śledzone przez giganta.
Sklepy bezkasowe działają za pośrednictwem złożonego systemu nadzoru kupujących. W tym kamer wyposażonych w systemy sztucznej inteligencji oraz czujników wagi umieszczonych na wózkach.
Czytaj także: Inteligentne wózki na zakupy w USA
Serwis Insider dotarł do wewnętrznych dokumentów firmy, z których wynika, że Amazon poczynił znaczne inwestycje w sklepy bezkasowe w Stanach Zjednoczonych. Zarazem planuje globalną ekspansję w tym i w przyszłym roku.
W przeszłości firma zmagała się ze skandalami związanymi z prywatnością. Kamery monitorujące umieszczone w furgonetkach szpiegowały bardzo dokładnie pracowników, przez co niektórzy z nich mieli problemy z psychiką.
W grudniu ubiegłego roku, udziałowcy poprosili Amazon o przeprowadzenie audytu limitów produktywności i systemów nadzoru pracowników.