Największa morska hybryda wkrótce w Kanale La Manche
Saint – Malo, największy na świecie statek hybrydowy zacznie kursować na linii St. Malo we Francji – Portsmouth w Anglii w 2024 roku – podaje w komunikacie prasowym firma żeglugowa Brittany Ferries.
Statek o długości prawie 200 metrów będzie posiadał na wyposażeniu baterię o pojemności 11,5 MWh. Około dwukrotnie większą niż zwykle stosowana do napędu hybrydowego w statkach morskich.
„Brittany Ferries jest dumna z tego, że przejmuje inicjatywę w zakresie zrównoważonej żeglugi. Współpracując z naszymi partnerami, dostarczymy czystsze statki do regionów, w których prowadzimy działalność”. Powiedział Christophe Mathieu, dyrektor generalny Brittany Ferries.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom jednostka połączy wiele systemów, które umożliwią optymalizację energii w czasie rzeczywistym podczas rejsu. Poprawi to wydajność i zapewnić płynniejszą żeglugę.
Zoptymalizowana wydajność energetyczna, moc hybrydowa i możliwość ładowania na lądzie, mają przyczynić się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych nawet o 15 procent w porównaniu z napędem wysokoprężnym. Takie analizy przedstawia dostawca silników okrętowych i akumulatorów firma Wärtsilä.
Saint – Malo wraz z drugim hybrydowym statkiem wprowadzonym do żeglugi zastąpią wysłużone, najdłużej pływające jednostki Bretagne i Normandie.
„Hybrydyzacja pozwala naszym statkom na dużą elastyczność, ponieważ dostosowujemy się do przyszłych osiągnięć technologicznych, w tym paliw ekologicznych, ogniw paliwowych, większych akumulatorów oraz napędu wspomaganego energią słoneczną lub wiatrową”. Powiedział Per Westling, dyrektor zarządzający StenaRoRo, kolejny producent biorący udział w przedsięwzięciu.
Czytaj także: Statki autonomiczne pływają z problemami